رگبار باران و هشدار بالا آمدن آب رودخانه ها در 10 استان

به گزارش مجله شهبازی، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و شب در 15 استان از جمله اردبیل، زنجان، البرز، قم، قزوین، تهران، گلستان و خراسان رضوی، سرعت باد افزایش می یابد و در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

رگبار باران و هشدار بالا آمدن آب رودخانه ها در 10 استان

به گزارش خبرنگاران، محمد اصغری در تبادل نظر با فارس در تشریح شرایط جوی کشور در روزهای آینده و امروز اعلام کرد: امروز دریای خزر مواج و متلاطم است، همچنین از امروز تا پنج شنبه، دما در نوار شمالی کشور 4 تا 6 درجه کاهش می یابد.

وی گفت: امروز رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت را در استان های مازندران، گلستان، گیلان، بعضی مناطق اردبیل و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و شب سرعت باد در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، البرز، قم، قزوین، تهران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال اصفهان افزایش می یابد و در بعضی ساعات وزش باد شدید نیز پیش بینی می گردد.

اصغری اضافه نمود: فردا 19 شهریور در استان های گلستان، خراسان شمالی، مازندران، اردبیل، شمال غرب خراسان رضوی و شمال آذربایجان های غربی و شرقی، همچنین در ساعات بعدازظهر و شب، در غرب هرمزگان و استان های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی نظیر فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: این شرایط روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز در استان های تهران، سمنان و البرز نیز حاکم خواهد بود.

وی اضافه نمود: روز چهارشنبه 19 شهریور بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای و برخورد صاعقه در ارتفاعات استان های گلستان، مازندران و سمنان، شمال آذربایجان غربی، شرق خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، غرب و جنوب شرق فارس و غرب هرمزگان و روز پنج شنبه در شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس و غرب هرمزگان پیش بینی می گردد؛بنابراین احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل ها و اخلال در فعالیت های کشاورزی وجود دارد که توصیه می گردد احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، کنترل و بازگشایی آبروها و تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز، در دستور کار باشد.

اصغری اضافه نمود: در روزهای پنج شنبه 20 شهریور تا شنبه 22 شهریور در بعضی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی جنوبی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: در 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک خواهیم داشت.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 25 درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 487

به "رگبار باران و هشدار بالا آمدن آب رودخانه ها در 10 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران و هشدار بالا آمدن آب رودخانه ها در 10 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید