روسیه منبع تشعشات رادیواکتیو در شمال اروپا نیست

به گزارش مجله شهبازی، شرکت راس اتم انرژی تأکید کرد، هیچ انحرافی از شرایط بهره برداری امن در نیروگاه های هسته ای شمال غربی روسیه وجود نداشته و شرایط تشعشات رادیواکتیو کاملاً طبیعی است و دانشمندان هلندی هم حرف خود را پس گرفتند.

روسیه منبع تشعشات رادیواکتیو در شمال اروپا نیست

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده رسمی شرکت راس اتم انرژی (بخشی از شرکت دولتی راس اتم روسیه) که اپراتوری کلیه نیروگاه های هسته ای در این کشور را برعهده دارد، به خبرگزاری نووستی گفت که در ماه ژوئن هیچ انحراف از شرایط بهره برداری ایمن در نیروگاه های هسته ای در مناطق شمال غربی روسیه وجود نداشته و شرایط تشعشات مطابق با مقادیر طبیعی بود.

پیش از این، در روز آدینه، بعضی رسانه های غربی گزارش دادند که در اوایل ماه ژوئن، مقامات امنیت هسته ای و تشعشعات سوئد، نروژ و فنلاند افزایش اندکی در غلظت ایزوتوپ هایی که منشاء رادیواکتیو دارند را در جو مناطق شمال اروپا ثبت کردند.

همچنین گزارش شده است که طبق محاسبات موسسه ملی بهداشت و محیط زیست هلند، این ایزوتوپ ها گویا از طرف روسیه آمده اند و علت این حادثه می تواند کاهش فشار سوختی در راکتور یکی از نیروگاه های هسته ای این کشور باشد.

نماینده شرکت راس اتم انرژی روسیه تأکید کرد: هیچ اتفاقی در نیروگاه های هسته ای لنینگراد و کولسک رخ نداده است. هر دو ایستگاه به طور عادی به فعالیت خود ادامه داده و هیچ گونه مسئله ای در عملکرد تجهیزات آنها وجود ندارد.

به گفته این مقام، از ابتدای ماه ژوئن، هیچگونه انحرافی در عملکرد تجهیزات رآکتورهای این نیروگاه ها - از جمله خسارت به تجهیزات راکتور، مدار اولیه، کانال های سوخت، فراوری سوخت (اعم از تازه و مصرف شده) و مثل آنها، بوجود نیامده است که در این شرکت نظارتی مورد توجه قرار بگیرد.

در هیمن رابطه، متخصصین موسسه ملی بهداشت و محیط زیست هلند ( RIVM ) نیز این مسئله را تکذیب نموده ا ند که روسیه منبع تشعشات رادیواکتیو در اروپای شمالی بوده است. به عقیده آنها ، نمی توان بطور دقیق کشور منشاء مواد رادیواکتیو را تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 375

به "روسیه منبع تشعشات رادیواکتیو در شمال اروپا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه منبع تشعشات رادیواکتیو در شمال اروپا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید