روباتی که احیای قلبی-ریوی انجام می دهد

به گزارش مجله شهبازی، برای اولین بار یک روبات بهیار به یاری امدادگران در اورژانس آمده و احیای قلبی-ریوی انجام می دهد تا آن ها بتوانند بر روی سایر درمان های حیاتی تمرکز نمایند.

روباتی که احیای قلبی-ریوی انجام می دهد

سرویس آمبولانس جنوب مرکزی(SCAS) اولین مرکز در انگلستان است که این فناوری جدید موسوم به لوکاس 3 (LUCAS 3) را استفاده می نماید.

این دستگاه یک سیستم مکانیکی است که می تواند احیای قلبی-ریوی را از زمانی که امدادگران به محل می رسند شروع نموده و تا رسیدن بیمار به بیمارستان به طور بی وقفه ادامه دهد.

احیای قلبی-ریوی برای حفظ جریان خون و اکسیژن در بدن در شرایطی که فرد بیهوش است و نفس نمی کشد لازم است.

این روبات ها ارزان نیستند به گفته مرکز MFI Medical که این روبات ها را می سازد هزینه هر روبات در حدود 16.929 دلار است.

سخنگوی سرویس آمبولانس جنوب مرکزی می گوید: زمانی که بهیارها می رسند تنها هفت ثانیه زمان می برد تا از احیای قلبی -ریوی دستی فرد را به دستگاه منتقل نمایند.

این دستگاه از بلوتوث برای معین میزان فشار به قفسه سینه و هشدارهای مربوط به دستورالعمل های نجات بیمار استفاده می نماید و همچنین می تواند داده هایی جمع آوری کند و با پزشک به اشتراک بگذارد.

دکتر جان بلک(John Black) می گوید: انجام احیای قلبی-ریوی برای بیمارانی که دچار ایست قلبی شده اند بسیار اهمیت دارد اما این موضوع به چند دلیل چالش برانگیز است.

امدادگران هنگام انجام احیای قلبی-ریوی ممکن است خسته شوند که این موضوع بر روی کیفیت عملکرد آن ها اثر می گذارد. همچنین ممکن است احتیاج باشد بیماران از مکان هایی سخت مانند پله ها و یا مکان های دور افتاده جابه جا شوند که این موضوع نیز مانع انجام احیا می گردد.

همچنین انجام احیای قلبی-ریوی در بخش پشتی آمبولانسی که با سرعت در حال حرکت است برای امدادگران خطرناک است.

این دستگاه خسته نمی گردد و متوقف نیز نمی گردد بنابراین می تواند احیای قلبی-ریوی با کیفیتی تا زمان رسیدن بیمار به بیمارستان انجام دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 932

به "روباتی که احیای قلبی-ریوی انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که احیای قلبی-ریوی انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید