علت شیرین تر شدن مرکبات شمال

به گزارش مجله شهبازی، خریداران مرکبات شمال معتقدند مرکبات سال جاری شیرین تر از گذشته است اما علت این شیرینی چیست؟

علت شیرین تر شدن مرکبات شمال

محمد شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: کارگرو هایی پیش از شروع برداشت مرکبات در مازندران تشکیل و با برگزاری 15 جلسه مصوب کردند که زمان برداشت نارنگی اول مهرماه و برداشت پرتقال 15 آبان باشد.

او اضافه کرد: بعضی سودجویان در سال های گذشته مرکبات ترش و کم آب را رنگ آوری و به بازار عرضه می کردند اما سال جاری این اتفاق نیفتاد و میوه ترش و کم آب وارد بازار نشد.

شعبانی در تبادل نظر با خبرنگاران مازندران ادامه داد: این اقدام در سال های گذشته اشتباه فاحشی بود که انجام و سبب شد میوه رنگ زده، ترش و کم آب به مصرف نماینده برسد به همین علت انتظار مصرف نمایندگان برآورده نشده بود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: مصرف نمایندگان وقتی پرتقال های زرد رنگ می خریدند انتظار میوه شیرین و آبدار داشتند، اما زمانی که مصرف می کردند و مزه ترش آن را می چشیدند دیگر خواستار مرکبات شمال نمی شدند.

او اضافه کرد: این اقدام سودجویان در سال های گذشته باعث شد نام مرکبات شمال در بازار های داخلی و حتی کشور های هدف صادراتی نیز مخدوش گردد.

شعبانی گفت: مصوبه سال جاری و توجه باغداران به زمان برداشت مرکبات سبب شده است بعضی ها تصور نمایند مرکبات شمال سال جاری شیرین تر شده است در حالیکه فقط زمان برداشت مرکبات سال جاری تغییر نموده بود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران ادامه داد: قند مرکبات اکنون به اندازه استاندارد های جهانی رسیده است و به همین علت بعضی ها تصور می نمایند طعم مرکبات شمال سال جاری شیرین تر از گذشته شده است.

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1446

به "علت شیرین تر شدن مرکبات شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت شیرین تر شدن مرکبات شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید