خریداری 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش مجله شهبازی، مدیرکل تعاون روستایی خوزستان اندازه خرید گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان استان را 720 هزار تن اسم کرد.

خریداری 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش از ، محمدامین چلداوی مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: 62 درصد از مجموع یک میلیون و 143 هزار تن گندم تولیدی استان با همکاری شبکه یکپارچه تعاون روستایی و مابقی آن از سوی غله و کارخانه های آرد به صورت تضمینی خریداری شده است.

او با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی استان در سال زراعی 1400-1399 پیروز به خرید تضمینی 720 هزار تن گندم از کشاورزان استان شده است، گفت: خرید تضمینی گندم در 61 مرکز خرید در 25 شهرستان استان اجرا شده و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

چلداوی خرید بیش از 95درصد محصول گندم استان را در 40روز ابتدایی عملیات برداشت اسم کرد و ادامه داد: سال جاری یک میلیون 200 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت گردد که در این رابطه فعالیت شبکه تعاون روستایی در زمینه خرید این محصول راهبردی هم ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه سال جاری رکورد جدیدی از خرید دانه روغنی کلزا از سوی تعاون روستایی ثبت شد، توضیح داد: سال جاری 73 هزار تن کلزا در 40 مرکز خرید از کشاورزان استان خریداری شد که این مهم در شرایط سخت دمای بالای هوا، در ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا انجام شد.

چلداوی با اشاره به اینکه سال جاری برای نخستین بار 8 کارخانه روغن کشی کشور برای خرید توافقی کلزا استان به صورت مستقیم وارد کار شدند، گفت: کشت و خرید قراردادی دانه روغنی کلزا و قیمت مناسب آن، زمینه را برای توسعه این کشت راهبردی در خوزستان فراهم خواهد نمود.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1046

به "خریداری 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداری 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید