خبرنگاران تداوم شیب صعودی کرونا در استان قزوین با شناسایی 407 بیمار جدید

به گزارش مجله شهبازی، قزوین - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: شناسایی 407 بیمار جدید مبتلا به کرونا در قزوین طی 24 ساعت گذشته نشان داد شیب ابتلا به این بیماری در استان همچنان صعودی است.

خبرنگاران تداوم شیب صعودی کرونا در استان قزوین با شناسایی 407 بیمار جدید

دکتر پیمان نامدار شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: شناسایی بیش از 400 بیمار مبتلا به کرونا در استان در حالی است که در روزهای ابتدایی سال تعداد مبتلایان جدید زیر 100 نفر و.درماه های بهمن و اسفند نیز تعداد بیماران روزانه کمتر از 200 نفر بود.

این مسوول با اعلام این هشدار که در صورت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به زودی ظرفیت بیمارستان های قزوین پر خواهد شد، گفت: سفرها و دیدو بازدیدهای نوروزی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام از مهم ترین دلایل شیب صعودی مبتلایان به کرونا در قزوین و کشور به شمار می رود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 327 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند.

این مسوول گفت: از بین بیماران بستری 67 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که 21 نفر از آنها دارای حال بد بوده و از دستگاه یاری تنفسی استفاده می نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته 39 نفر پس از بهبودی از بیمارستان های قزوین ترخیص شدند.

وی یادآور شد: در مدت یاد شده همچنین یک بیمار مبتلا به کرونا در قزوین جان خود را از دست داد.

در حال حاضر شرایط کرونایی شهرستان تاکستان قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان های قزوین و بویین زهرا نارنجی (پرخطر) و شهرستان های آبیک و آوج زرد (خطر متوسط) هستند.

کرونا تا به امروز جان هزار و 372 نفر را در استان قزوین گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 854

به "خبرنگاران تداوم شیب صعودی کرونا در استان قزوین با شناسایی 407 بیمار جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم شیب صعودی کرونا در استان قزوین با شناسایی 407 بیمار جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید