جزیره زیبا بیوک آدا-Buyukada-ترکیه

به گزارش مجله شهبازی، اگر سفر به استانبول داشتید ، مخصوصاً اینکه ماه عسل خود را آنجا می گذرانید ، دیدن جریره بیوک آدا را از دست ندهید.این جزیره از آن مکانهایی است که حداقل یک روز وقت برای دیدنش باید گذاشت .

جزیره زیبا بیوک آدا-Buyukada-ترکیه

بیوک آدا بزرگترین جزیره از مجموعه جزایر نه تایی پرنسس است . (به این جزایر از این رو پرنسس می گویند که در دوران بیزانس محل تبعید شاهزادگان بوده) . این جزایر در قسمت آسیایی استانبول سمت دریای مرمره قرار گرفته است .

این جزیره خانه های چوبی متعلق به قرن 19 را داراست که بسیار دیدنی است. جزیره هوای فوق العاده خوبی دارد و یکی از مواردی که بیشتر جهانگردان را به خود جلب می کند این است که ، از خودرو خبری نیست. به غیر از خودروهای پلیس اورژانس و آتش نشانی در موارد خاص.

کلیه رفت و آمدها برای ساکنین و جهانگردان توسط کالسکه ، دوچرخه و سه چرخه های برقی جهت حمل انجام می پذیرد. خانه های چوبی ، نبود خودرو و هوای مطبوع برای جهانگردان بسیار جذاب و آرامش بخش است.یک دور کامل توسط کالسکه ها در جزیره ، حدود یک ساعت به طول می انجامد.

از نقاط مختلف استانبول اتوبوس های آبی برای انتقال مسافرین به این جزیره فراهم شده است.یکی از دیدنی های دیگر این جزیره ، کلیسای یورگی می باشد.مسافرین می توانند ، توسط کالسکه تا جایی که جاده است به کلیسا نزدیک شده و مابقی راه را بصورت پیاده و یا بوسیله اسب های کوچکی که مخصوص بالا بردن مسافران از این راه است طی کنند. زمانی که مسافران به کلیسا می رسند ، با منظره بسیار دل انگیزی روبرو می شوند.

کنار اسکله جزیره بیوک آدا مملو از رستوران های دریایی است که می توانید غذای خود را در کنار یک منظره زیبا صرف کنید.

.

منبع: سفرگو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 10

به "جزیره زیبا بیوک آدا-Buyukada-ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره زیبا بیوک آدا-Buyukada-ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید