برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش سوم

به گزارش مجله شهبازی، کشور مالتا پیرامون آب های آبی رنگ دریای مدیترانه در جنوب سیسیلی قرار گرفته است. به علت نزدیک بودن به کشور تونس، تاثیر فرهنگ آفریقای شمالی را می توان در این کشور مشاهده کرد. زبان کشور مالتا ترکیبی از عربی و ایتالیایی است. این کشور به شوالیه های مالتا بسیار افتخار می نمایند. این شوالیه ها مقابل ترک ها مبارزه کردند و باعث ایجاد جنگ های صلیبی شدند.

برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش سوم

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه های گردشکری کشور مالتا را به شما معرفی کنیم.

11- خلیج گان تافیها

Ghajn Tuffieha Bay and Gnejna Bay Beaches, Island of Malta

مسافران و گردشگرانی که با ماشین از کشور مالتا بازدید می نمایند، می توانند با طی مسافتی دو کیلومتری از خلیج گلدن به سواحل دست نخورده خلیج گان تافیها بروند. این ساحل با صخره ها و تپه های شیبدار احاطه شده است و با پایین رفتن از دویست پله، قابل دسترسی است. به نظر می رسد که ساحل خلیج گان تافیها در درون طبیعت منزوی شده است. تنها چند چیز اندک مصنوعی می توان در این ساحل پیدا کرد. ساحل خلیج گان تافیها به عنوان یکی از بهترین سواحل کشور مالتا به شمار می رود. ساکنین محلی بسیار از این ساحل تماشا می نمایند و از محیط آرامش بخش و ساکت آن لذت می برند. با طی مسافتی هفت کیلومتری از خلیج گان تافیها، به خلیج گنجنا خواهید رسید.

12- ملیها

The Seaside Charm of Mellieha, Island of Malta

در منطقه ها روستایی شمال غربی کشور مالتا، یک مقصد گردشگری و ساحلیی محبت آمیز و خانوادگی به نام ملیها قرار گرفته است. این ساحل در کنار یک جاده شلوغ قرار گرفته است و از زیبایی طبیعی آن کاسته است. با این حال، ساحل ملیها دارای پهنه شنی زیادی در جزایر مالتیایی است. این ساحل دارای طولی حدود یک کیلومتر و نیم است. خلیج ملیها دارای شیب بسیار ملایمی است که همین سبب شده تا آب های آن کم عمق باشند و بتوان حتی در فاصله ای طولانی از ساحل، در درون آب ایستاد. آب های آرام برای شنای بچه ها بسیار مناسب است. روستای زیبای ملیها در بالای تپه ای ناهموار و مشرف به منظره ها اطراف قرار گرفته است. برجسته ترین مکان این روستا، کلیسایی از قرن نوزدهم میلادی و با سبک معماری باروک است.

13- معابد هیگار کیم

Hagar Qim Temples, Island of Malta: A Prehistoric Megalithic Site

معابد هیگار کیم به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. کسانی که علاقه خاصی نسبت به مکان های باستانی مالتا دارند واقعا از تماشا این معابد شگفت زده خواهند شد. این معابد در بالای یک سطح صاف صخره ای قرار گرفته است. این مکان باستانی مشرف به خط ساحلی جنوبی مالتا و دریایی مدیترانه و بعلاوه جزیره فیلفلا است. قدمت این مکان باستانی به 3600 تا 3200 سال پیش از میلادی مسیح باز می گردد و در سال 1839 میلادی از زیر خاک در آورده شده است.

14- معابد امناژدرا

Mnajdra Temples of the Maltese Bronze Age, Island of Malta

در فاصله پانصد متری از معابد هیگار کیم، معابد امناژدرا قرار گرفته اند. این معابد نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. این معابد در یک باریکه دور افتاده و مشرف به دریا قرار گرفته است. این مجموعه باستانی دارای سه سازه فرق دارد. قدیمی ترین سازه، معبد جنوبی است که قدمت آن به 3600 تا 3200 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. دو معبد دیگر در بین سال های 3150 تا 2500 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده اند. یکی از جالب توجه ترین بخش های معابد امناژدرا، ورودی معبدی جنوبی است.

15- سیگیوی

Siggiewi, Island of Malta: A Traditional Maltese Village

این روستای سنتی مالتیایی در جنوب غربی مالتا بین رباط و مارساکسلوک قرار گرفته است. روستای سیگیوی در دره گیرجنتی و در نزدیکی صخره های دینگلی قرار گرفته است. در مرکز این روستا، کلیسای سنت نیکولاس قرار گرفته است. این کلیسا به سبک معماری باروک و به وسیله لورنزو گافا در سال 1693 میلادی ساخته شده است. این کلیسا به جز مراسم سالیانه، بسته است. مراسم سیگیوی، به افتخار سنت نیکولاس برگزار می گردد و در خاتمه ماه ژوئن از پنجشنبه تا یکشنبه برگزار می گردد.

16- زیبوگ

The Country Village of Zebbug, Island of Malta

روستای زیبوگ، روستایی تاریخی به شمار می رود. قدمت این روستا به سال 1436 میلادی باز می گردد. استاد بزرگ روهان این روستا را به شهر تبدیل نموده و نام آن را به سیتا روهان تغییر داده است. او یک طاق در ورودی شهر به عنوان نماد پیروزی ساخته است. میدان اصلی این مکان دارای کلیسای سنت فیلیپ است. این کلیسا که به سبک باروک ساخته شده، دارای دو برج جداگانه است و ورودی آن به خوبی تزئین شده است. طراحی ابتدایی این کلیسا به وسیله کاسارز، معمار کلیسای جامع سنت جان در والتا اجرا شده است. در ماه ژوئن هر سال، در این کلیسا مراسم سالیانه جشن مذهبی سنت جان برگزار می گردد.

17- روستای پاپای

Family Fun Times at Popeye Village, Island of Malta

روستای پاپای برای کسانی که به همراه خانواده و بچه ها سفر می نمایند، مقصدی بسیار عالی به شمار می رود. این روستا، مکان بسیار خوبی برای گذراندن روز است. این جاذبه گردشگری مجذوب نماینده محل فیلمبرداری فیلم پاپای محصول دهه هشتاد میلادی و با بازی رابین ویلیامز (Robin Williams) بوده است و به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا تبدیل شده است. این محل فیلمبرداری قرار گرفته در ساحل، از بیست سازه چوبی ساخته شده است. گردشگران و مسافران می توانند در تورهای مختلفی از این روستا بازدید نمایند. روستای پاپای دارای یک ساحل، اسکله آفتاب گرفتن و مغازه سوغاتی فروشی است.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1395

به "برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری کشور مالتا ، بخش سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید