تور آفریقای جنوبی: با سفر به این جاذبه های آفریقای جنوبی، لبریز از هیجان شوید

به گزارش مجله شهبازی، اوج هیجان با ماجراجویی در جاذبه های آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری است پر از تنوع که تجربه های بی نظیر بسیاری را به گردشگران عرضه می نماید. چه شما قصد یک مسافرت خانوادگی را داشته باشید و چه بخواهید به تنهایی کوله گردی کنید، آفریقای جنوبی می تواند برای هر کسی سرگرم کننده باشد. در اینجا علاقه مندان به هیجان می توانند ماجراجویی هایی داشته باشند که قلب را به تپش وا دارد. در اینجا به تعدادی از برترین های آنها نگاهی می اندازیم.

تور آفریقای جنوبی: با سفر به این جاذبه های آفریقای جنوبی، لبریز از هیجان شوید

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

قفس کوسه در گانسبای (Gansbaai)

شیرجه زدن به قفس کوسه ها یکی از جاذبه های مشهور گردشگریِ آفریقای جنوبی است. افراد کم دل و جرات نباید این کار را انجام دهند! افراد با انجام این کار هیجان انگیز می توانند جهانی زیر آب را به منحصربه فردترین شیوه ببینند؛ تجربه ای بسیار نزدیک و استثنایی! بزرگ ترین ماهی شکارچی جهان اغلب خارج از سواحل آفریقای جنوبی مشاهده می گردد. بسیاری از شرکت های توریستی در خارج از گانسبای فعالیت می نمایند -بنابراین انتخاب های زیادی خواهید داشت! می توانید کوسه ها را خارج از آب تماشا کنید (برای کسانی که کمی نگران هستند!) یا اینکه تجربه ای منحصربه فرد رقم بزنید و در زیر آب با کوسه های داخل قفس رودر رو شوید! احتیاجی نیست که وسایل غواصی و مجوز آن را داشته باشید زیرا بالای قفس باز است و می توانید از آنجا نفس بگیرید. این قفس امن است و هیچ گاه بیش از یک متر در آب فرو نمی رود. معمولاً این تور، بسته به شرایط آب و هوایی، شرایط دریا و رفتار کوسه ها بین سه تا پنج ساعت طول می کشد. برترین زمان برای رزرو این سفر بین ماه های ژوئن و سپتامبر است که در این مدت هر روز چهار تا پنج کوسه در آب های آزاد مشاهده می شوند! حرف مرا گوش کنید!

پرش با بلندترین کشِ جهان را تجربه کنید

آیا در پی لذت آدرنالین هستید؟ اگر این گونه است، این ماجراجویی فوق العاده برای شماست. در مرزهای غربی و شرقی کیپ تاون در امتداد گاردن روت (Garden Route) جایی است که شرکت فیس آدرنالین (Face Adrenalin) در بزرگ ترین پل آفریقای جنوبی بر روی رودخانه بلوکرانس (Bloukrans River) از سال 1977 برنامه پرش با کش را برگزار می کند. اینجا زمانی بزرگ ترین مکان پرش با کش بود و اکنون در رتبه سوم قرار گرفته است، اما زمانی که به عنوان اولین نفر از روی پل به پایین می پرید، همان حال را دارید، درست است؟ هنوز هم در جهان اینجا به عنوان بلندترین مکان برای پریدن با کش شناخته می گردد. آن هایی که دلش را دارند می پرند. در تمام نقاط بدن آن ها مهارهایی وجود دارد و فاصله 216 متری از روی پل تا سطح رودخانه را به پایین می پرند. نگران نباشید، اگر دلش را ندارید شمارا وادار به انجام آن نمی کنیم.

به یک سافاری با خودرو، بروید

آفریقای جنوبی، زیستگاه پنج حیوان مهم معروف به بیگ فایو (big 5) است که حیوانات لئوپارد، شیر، فیل ، بوفالو و کرگدن را شامل می گردد. مشهورترین و محبوب ترین پارک برای بازدید ، پارک ملی کروگر(Kruger National Park) است که در رده بندی آفریقا اول است. این پارک، بزرگ ترین پناهگاه حیات وحش در آفریقای جنوبی است که دارای تقریبا دو میلیون هکتار زمین است. یک پناهگاه طبیعی که در آن حیوانات، آزاد در حال حرکت هستند، تجربه ای که قابل مقایسه با هیچ باغ وحشی نیست.

این پارک به قدری بزرگ است که خیلی از افراد بیشتر از یک روز را در آن می گذرانند، تسهیلات آن از چادرهایی در مخفی گاه های شبانه تا هتل های لوکس متغیر است. کروگر فرصت سافاری خود ران را در طول پارک برای تماشا حیات وحش به شما می دهد و یا می توانید به تورهای دارای راهنما که گردانندگان پارک فراهم نموده اند، بپیوندید. می توانید از میان رانندگی ، پیاده روی درمیان علف زار، راستاهای صحرایی و یا سافاری های با پای پیاده یکی را انتخاب کنید ، اینجا هرکس راهی برای تفریح پیدا خواهد نمود. در اینجا کمپ های استراحت، منطقه ها مخصوص پیک نیک و آبشخورهایی که شانسی عالی برای تماشا حیواناتی را که از علف زارها برای نوشیدن آب خارج می شوند، به شما می دهد. منطقه شمالی این پارک هم مرز با زیمباوه و زامبیا است، پس مطمئن شوید که برگه ارزیابی دارید و اینکه آیا به قرص ضد مالاریا احتیاج دارید تا از ماندن تان در پارک لذت ببرید.

کوهنوردی در کوهستان های تیبل(Table Mountain) و یا لایون هد (Lions Head)

کوهستان تیبل، مشهورترین کوه آفریقای جنوبی است. اینجا لندمارک یا شناسه این کشور است. این کوهستان بسیار محبوب است، در این جا 350 راستا پیاده رو وجود دارد که می توانید با توجه به سطح مهارت تان در کوه نوردی یکی از آن ها را انتخاب کنید. راستاهای سخت می تواند تا سه ساعت زمان ببرد و شما احتمالا می خواهید که کمی در قله وقت بگذرانید، زیرا در آنجا رستوران ، فروشگاه خرید سوغاتی و نقاط منظره بی نظیری وجود دارد که فرصت گرفتن تعدادی عکس عالی را به شما می دهد، پس طوری برنامه ریزی کنید که اندازه زمان مناسبی را در آنجا بگذرانید. بعد از یک صعود طاقت فرسا به هنگام بازگشت به دامنه، سوار تله کابین شوید تا بتوانید از چشم یک پرنده به منظره ها نفس گیر این کوهستان که از آن صعود نموده اید، نگاه کنید. لایون هد دومین کوه محبوب در میان گردشگران و افراد بومی است. این کوه که دارای شیب زیاد است و سطح کوهنوردی آن میانه است، بنابراین برای سالمندان، بچه ها یا افراد کم توان مناسب نیست. در قسمت هایی از این کوهنوردی، باید به یاری حصارهای توری تعادل تان را حفظ کنید و از نردبان های فلزی برای بالا رفتن بهره ببرید. البته پاداش رسیدن به قله فوق العاده است، زیرا وقتی بعد از یک چنین کوه نوردی به قله می رسید، چشمان تان را به یک پس زمینه زیبا از شهر کیپ تاون مهمان می کنید، سپس به سمت دیگر به نمایی از تیبل بی(Table Bay) و ساحل اقیانوس اطلس چشم خواهید دوخت. برای رفتن به این سفر تقریبا یک ساعت و نیم (البته بسته به اندازه استراحت ها و توقف ها) طول می کشد ، پس تقریبا سه ساعت رفت و برگشت این کوه نوردی زمان می برد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1269

به "تور آفریقای جنوبی: با سفر به این جاذبه های آفریقای جنوبی، لبریز از هیجان شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: با سفر به این جاذبه های آفریقای جنوبی، لبریز از هیجان شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید