ایجاد نخستین پردیس فناوری سلامت کشور در قم

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران/قم تفاهم نامه تاسیس پردیس فناوری سلامت کشور بین دانشگاه علوم پزشکی قم و پارک علم و فناوری استان به امضا رسید تا با اجرایی شدن آن قم نخستین استان دارای پردیس فناوری سلامت در کشور گردد.

ایجاد نخستین پردیس فناوری سلامت کشور در قم

رییس پارک علم و فناوری استان در آئین امضای این تفاهم نامه در دانشگاه علوم پزشکی قم، این پردیس را نخستین پردیس سلامت در کشور اسم کرد و گفت: در استان قم 20 شرکت دانش بنیان در زمینه بهداشت و درمان فعالیت می نمایند.

سیدحسین اخوان علوی اضافه نمود: بر اساس این تفاهم نامه، همه واحدهای فناور مستقر در پردیس فناوری سلامت از حمایت ها و مزایای پارک علم و فناوری استان قم بهره مند می شوند.

وی با اشاره ارتقاء صندلی استان قم از رتبه 17 به رتبه 6 از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان، اضافه نمود: در حال حاضر 101 شرکت دانش بنیان در قم فعال هستند که توانسته اند احتیاجهای فناورانه مختلف استان و کشور را برطرف نمایند.

اخوان علوی بعلاوه از فروش 185 میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان استان در سال گذشته اطلاع داد و گفت: پارسال شرکت های دانش بنیان استان قم پیروز شدند 2 میلیون دلار صادرات انواع محصولات فناورانه به کشورهای مختلف داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این آئین با اشاره به فعالیت بیش از 60 شرکت دانش بنیان در زیر مجموعه فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی، هدف از ایجاد پردیس فناوری سلامت را تقویت اقتصاد دانش بنیان، ارتقاء فناوری و نوآوری در بهداشت و سلامت و توسعه اکوسیستم فناوری سلامت در استان قم اسم کرد.

محمدرضا قدیر ادامه داد: محصولات و تجهیزات مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی و انواع فناوری های مورد احتیاج مراکز درمانی از مهمترین زمینه هایی است که با راه اندازی این پردیس پیگیری می گردد.

وی، از خرید سهام شرکت توسعه فناوری به وسیله دانشگاه علوم پزشکی با هدف ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور در این پردیس اطلاع داد و گفت: امیدواریم با ایجاد این پردیس تعداد شرکت های دانش بنیان در استان قم به 100 شرکت برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 984

به "ایجاد نخستین پردیس فناوری سلامت کشور در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد نخستین پردیس فناوری سلامت کشور در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید