افزایش 15 درصدی شهریه دانشجویان فنی و حرفه ای ، هزینه ای بابت حذف ترم یا درس از دانشجو گرفته نمی گردد

به گزارش مجله شهبازی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای از افزایش یک تا 15 درصدی شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اطلاع داد.

افزایش 15 درصدی شهریه دانشجویان فنی و حرفه ای ، هزینه ای بابت حذف ترم یا درس از دانشجو گرفته نمی گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

رضا مهدی، معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد پرداخت شهریه دانشجویان این دانشگاه در شرایط کرونایی گفت: تقریبا حدود بیست درصد ازدانشجویان فنی و حرفه ای شهریه پرداز هستند، شهریه ای که دانشجویان این دانشگاه پرداختند می نمایند عددش آن قدر زیاد نیست یعنی عدد بسیار کوچکی است. از نظر من به عنوان معاون فرهنگی دانشجویی بیشتر فرصت حضور دانشجویان و کسانی است که در واقع به نحوی نتوانستند به وسیله آزمون و به وسیله امتحانات کنکور وارد دانشگاه شوند رقم شهریه بالا نیست.شرایطی را لحاظ کردیم اگر دانشجویی ترم یا درسی را حذف کند، مبلغی را از دانشجو دریافت نمی کنیم.

وی در مورد افزایش شهریه سال جدید افزود: معمولا دانشگاه ها برای سال جدید مبلغی برای افزایش شهریه در نظر می گیرند و آن را افزایش می دهند. به صورت روال هر سال ، سال جاری صفر تا 15 درصد شهریه را افزایش دادیم. برای بعضی از مراکز کوچک و بعضی از رشته ها این افزایش صفر درصد بود، بعضی از مراکز که متقاضی زیاد است مخصوصا مراکز استان ها که بعضی از رشته ها خیلی متقاضی دارد و به وسیله آزمون فشرده می آیند تقریبا حدود 15 درصد افزایش شهریه داشته است. متوسط مبلغی که ما سال جاری افزایش دادیم حدود 12 درصد بوده که براساس مصوبه هیئت امنا افزایش پیدا نموده است. باز هم تاکید می کنم شهریه دانشگاه فنی حرفه ای کمتر از 5 درصد کل اعتبارات دانشگاه است بنابراین عددی نیست. این هم دانشجو اگر به هر دلیلی رتبه خوب و امتیاز خوب داشته باشد در رقابت های داخل دانشگاه برتر گردد بخشی از شهریه کم می گردد و عملا عدد خاصی نیست. کل شهریه ای که یک دانشجو در ترم پرداخت می نماید شاید یک مقداری بیشتر از یاری هزینه غذاست که خود دانشگاه در اختیار دانشجو قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 538

به "افزایش 15 درصدی شهریه دانشجویان فنی و حرفه ای ، هزینه ای بابت حذف ترم یا درس از دانشجو گرفته نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 15 درصدی شهریه دانشجویان فنی و حرفه ای ، هزینه ای بابت حذف ترم یا درس از دانشجو گرفته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید