آمریکا و کانادا تهدید به اعمال تعرفه بر نفت عربستان و روسیه کردند

به گزارش مجله شهبازی، خبرگزاری خبرنگاران- به دنبال برگزار نشدن نشست فوری اوپک پلاس برای توافق میان روسیه و عربستان به منظور کاهش فراوری، آمریکا و کانادا تهدید به اعمال تعرفه بر نفت عربستان و روسیه کردند.

آمریکا و کانادا تهدید به اعمال تعرفه بر نفت عربستان و روسیه کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، مقامات آمریکایی و کانادایی در حال بحث و تبادل نظر در خصوص اعمال تعرفه بر واردات نفت عربستان سعودی و روسیه هستند در صورتی که دو عضو گروه اوپک پلاس به سرعت به توافق نرسند و به جنگ قیمت نفت خود خاتمه دهند.

جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا بزرگترین استان فراوری نفت کانادا به فایننشال تایمز گفت که وی در خصوص تعرفه ها با واشنگتن بحث و تبادل نظر نموده است، زیرا ظاهراً یک توافق دنیای برای کاهش فراوری به نتیجه ای نرسیده است.

کنی به رغم چراغ سبز نشان دادن مشارکت آلبرتا با اوپک در زمینه کاهش منابع نفت گفت که تعرفه های واردات احتمالی در خصوص واردات نفت از طرف آمریکای شمالی (کانادا) با واشنگتن در حال بحث و تبادل نظر است.

وی در ادامه اضافه نمود: سونیا ساواژ وزیر انرژی آلبرتا در هفته جاری در جلسه آنلاین نشست اوپک پلاس حضور خواهد داشت.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز روز شنبه به دنبال خبرهایی در خصوص ادامه اختلافات میان روسیه و عربستان در خصوص توافق خاتمه جنگ قیمت نفت گفت: اگر عربستان و روسیه به سرعت فراوری خود را کاهش ندهند، تعرفه ها یکی از ابزارهای موجود هستند و تهدید کرد که این کار باعث شکاف عمیق میان واشنگتن با متحد اصلی خود در خاورمیانه خواهد شد.

ثامر الغضبان وزیر نفت و معاون نخست وزیر عراق همچنین روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه الصباح با بیان اینکه نشست سازمان کشورهای صادر نماینده نفت (اوپک) تا پنجشنبه آینده به دلایل فنی به تعویق افتاده است، پیش بینی کرد که در این نشست اعضا برای کاهش چشمگیر فراوری توافق نمایند.

الغضبان اضافه نمود که مقرر بود این نشست امروز دوشنبه برگزار گردد اما به دلیل فنی به روز پنجشنبه آینده موکول شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا اضافه نمود که نشست به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود و این امر نیازمند تمهیدهای لازم فنی برای برگزاری چنین جلسه ای است.

الغضبان خاطر نشان کرد که بعضی از کشورهای عضو اوپک مساله کاهش فراوری را به طور جدی مورد توجه قرار داده و احتمالا فراوری اعضا به صورت چشمگیری کاهش یابد.

وزیر نفت عراق گفت، نشست پنجشنبه آینده، اعضای اوپک، کشورهای هم پیمان و کشورهای خارج از اوپک را در بر می گیرد.

وی اضافه نموده است که مساله کاهش فراوری نیازمند آنالیز دقیق است تا ثبات بازار و بهبود مالی را تضمین کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 113

به "آمریکا و کانادا تهدید به اعمال تعرفه بر نفت عربستان و روسیه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و کانادا تهدید به اعمال تعرفه بر نفت عربستان و روسیه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید