7 نکته کلیدی برای افزایش عمر باتری آیفون

به گزارش مجله شهبازی، پخش ویدیو، وب گردی، چت کردن با دوستان و وقت گذراندن در شبکه های اجتماعی، پاسخ به ایمیل ها و هر کار دیگری که ممکن است با آیفون خود انجام دهید در نهایت باعث کاهش عمر باتری و مصرف بیشتر آن خواهند شد. اما خوش بختانه راه کارهایی وجود دارند که می توانند در کاهش مصرف باتری گوشی به شما یاری نمایند. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید تا با 7 نکته کاربردی درباره افزایش عمر باتری آیفون خود آشنا شوید:

7 نکته کلیدی برای افزایش عمر باتری آیفون

چطور در iOS سلامت باتری را آنالیز کنیم؟

این که باتری یک گوشی هوشمند در طول زمان مانند روز اول کارایی نداشته باشد و از ظرفیت آن کاسته گردد، امری کاملا طبیعی است. اگر 2 سال از عمر گوشی شما گذشته باشد، نباید انتظار داشته باشید باتری آن مانند روز اول شارژ نگه دارد. این موضوع به سلامت باتری بستگی دارد، اما عمر باتری به این معنی است که باتری بین دو عملیات شارژ تا چه مدت دوام می آورد.

از زمان عرضه iOS 11.3، اپل این امکان را برای کاربران فراهم نموده است که به وسیله سیستم عامل بتوانند سلامت باتری خود را آنالیز نمایند. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید؛

  • وارد اپ تنظیمات آیفون خود شوید.
  • به سمت پایین بروید و گزینه Battery را انتخاب کنید.
  • گزینه Battery Health را انتخاب کنید. هرچه عدد نمایش داده شده برای Maximum Capacity بالاتر باشد، نشانه سلامت بیشتر باتری شماست. برای مثال، اگر در حالت شارژ کامل عدد 95 درصد برای باتری نمایش داده گردد، یعنی باتری شما نسبت به روز اول می تواند 95 درصد شارژ را نگه دارد.

معمولا زمانی که سلامت باتری به 80 درصد ظرفیت اولیه یا کمتر از آن می رسد، تغییر عمر باتری برای شما محسوس خواهد شد. در این حالت، اگرچه می توان با ترفندهایی تا حدی عمر باتری را افزایش داد، اما باید احتمال اتفاقات بدتری را هم در نظر گرفت.

اگر ظرفیت باتری آیفون شما به حدی رسیده است که قابل تحمل نیست، یا باید باتری را تعویض کنید یا در پی یک گوشی تازه باشید.

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کاری انجام دهیم؟

استفاده زیاد و فعالیت های پس زمینه دو عامل اصلی مصرف باتری گوشی های هوشمند به شمار می آیند. در ادامه شما را با نکاتی آشنا خواهیم کرد که امکان بهره وری هرچه بیشتر از شارژ کامل باتری را فراهم می نمایند و بعلاوه، را ه کارهایی را برای افزایش عمر باتری پس از کاهش سلامت کلی آن ارائه می نمایند.

1. روشنایی نمایشگر آیفون خود را مدیریت کنید

روشنایی بالای نمایشگر یکی از عواملی است که مصرف باتری دستگاه را افزایش می دهد. برای کاهش روشنایی کافی است از مرکز کنترل گوشی خود (Control Center) اندازه روشنایی را به صورت دستی تنظیم کنید.

غیرفعال کردن تنظیم اتوماتیک روشنایی هم روش دیگری است که می تواند در کاهش مصرف باتری مؤثر باشد. این ویژگی با توجه به شرایط نوری محیطی که در آن قرار دارید، اندازه روشنایی صفحه نمایش دستگاه را افزایش می دهد.

برای غیرفعال کردن تنظیم اتوماتیک روشنایی، پس از ورود به اپ تنطیمات، وارد منوی Accessibility شوید و گزینه Display & Text Size را انتخاب کنید. در پایین صفحه می توانید Auto-Brightness را غیرفعال کنید. پس از آن باید دقت کنید که روشنایی نمایشگر خود را به گونه ای مدیریت کنید که بیش از حد احتیاج روشن نباشد تا در صورت استفاده طولانی مصرف باتری آن افزایش نیابد.

2. استفاده از Dark Mode

برای گوشی هایی با نمایشگر OLED، استفاده از Dark Mode یک راه کار عالی برای افزایش عمر باتری خواهد بود. در ادامه با لیستی از آیفون های مجهز به نمایشگر OLED آشنا می شوید که از Dark Mode هم پشتیبانی می نمایند؛

  • آیفون X
  • آیفون XS و XS Max
  • آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس
  • سری آیفون 12
  • سری آیفون 13

اگر شما هر یک از این مدل ها را دارید، استفاده از Dark Mode می تواند مصرف باتری نمایشگر OLED شما را کاهش دهد. این نمایشگرها توانایی خاموش کردن تک تک پیکسل ها را دارند، به این معنی که پیکسل های سیاه در واقع از هیچ نیرویی برای نشان دادن رنگ استفاده نمی نمایند.

برای فعال کردن حالت تیره، پس از ورود به تنظیمات، گزینه Display & Brightness و سپس گزینه Dark را انتخاب کنید. یک راه دیگر برای دسترسی به این حالت، استفاده از مرکز کنترل و لمس طولانی نوار تنظیم روشنایی است.

3. از Low Power Mode بهره ببرید

استفاده از این حالت به افزایش عمر باتری آیفون شما یاری شایانی خواهد نمود، اما برای ذخیره انرژی بیشتر مجبور خواهید شد برخی از قابلیت های گوشی را فدا کنید.

زمانی که Low Power Mode را فعال کنید، برخی از ویژگی ها مانند دانلودهای اتوماتیک، پشتیبان گیری iCloud، دریافت ایمیل، Hey Siri و قابلیت های مشابه غیرفعال خواهند شد.

هنگامی که ظرفیت باتری آیفون شما به 20 یا 10 درصد می رسد، از شما درخواست خواهد شد این حالت را فعال کنید. برای این کار، پس از ورود به تنظیمات و انتخاب بخش Battery، گزینه Low Power Mode را انتخاب کنید.

بعلاوه، می توانید به وسیله مرکز کنترل سریع تر به آن دسترسی پیدا کنید. برای اضافه کردن این حالت به مرکز کنترل، کافی است در تنظیمات گوشی گزینه Control Center را انتخاب و آیکن سبز رنگ کنار Low Power Mode را فعال کنید. پس از آن به راحتی و بدون احتیاج به رفتن به اپ تنظیمات، می توانید به وسیله مرکز کنترل آیفون خود این حالت را فعال یا غیرفعال کنید.

4. دریافت ایمیل ها را روی حالت دستی تنظیم کنید

اگر روزانه ایمیل های زیادی دریافت می کنید، مطمئن شوید که حالت Push را غیرفعال نموده باشید. حالت Push که نوعی همگام سازی اتوماتیک است، پس از دریافت پیغام های تازه شما را از آن ها مطلع می نماید.

شما می توانید به جای استفاده از این ویژگی فاصله دریافت به روز رسانی ها را به گونه ای تنظیم کنید که در فواصل برنامه ریزی شده فقط ایمیل های تازه را آنالیز کند. علاوه بر آن، برای اثر گذاری بیشتر بر کاهش مصرف باتری، می توانید به صورت دستی ایمیل های خود را آنالیز کنید.

برای تغییر تنظیمات بحث شده، پس از ورود به بخش تنظیمات گوشی، گزینه Mail و سپس Account و در نهایت Fetch New Data را انتخاب کنید. در بالای صفحه، می توانید گزینه Push را غیرفعال کنید. سپس در پایین صفحه می توانید برنامه زمانیدلخواه خود را معین یا گزینه Manually (دستی) را انتخاب کنید.

پس از این کار، هر یک از حساب های ایمیل موجود در لیست خود را انتخاب کنید تا تنظیمات مرتبط با آن ها را هم به دلخواه از Fetch به Manual تغییر دهید.

5. زمان قفل اتوماتیک را کاهش دهید

قفل اتوماتیک یا Auto-Lock همان طور که از نامش پیداست، در صورت استفاده نکردن از نمایشگر آیفون برای مدت معینی، دستگاه را قفل می نماید. شما می توانید این مدت زمان معین را از 30 ثانیه تا 5 دقیقه تنظیم کنید. اما بهتر است که کوتاه ترین زمان را انتخاب کنید تا از روشن بودن بی علت صفحه نمایش جلوگیری گردد و مصرف باتری کاهش یابد.

برای فعال کردن قفل اتوماتیک، می توانید از منوی تنظیمات گزینه Display & Brightness و سپس Auto-Lock را انتخاب کنید. پس از آن، از گزینه های ارائه شده، مدت زمان دلخواه خود را انتخاب کنید.

6. از اپ هایی که مصرف باتری آن ها زیاد است دوری کنید

آیفون شما می تواند داده هایی درباره اپ هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند جمع آوری کند. برای دسترسی به این اطلاعات، می توانید به بخش Battery در تنظیمات گوشی مراجعه کنید. این بخش اپ هایی که در 24 ساعت گذشته و 10 روز گذشته بیشترین مصرف باتری را داشته اند به نمایش می گذارد.

اگر زیر عنوان هر اپ Background Activity را مشاهده کردید، به این معنی است که این اپ در پس زمینه و زمانی که از آن استفاده نمی کنید هم فعال است و باتری مصرف می نماید. برای غیرفعال کردن این ویژگی می توانید پس از ورود به بخش تنظیمات و انتخاب منوی General، گزینه Background App Refresh را غیرفعال کنید.

در حالی که بیشتر اپ هایی که روزانه از آن ها استفاده می کنیم بیشتر به علت روشن نگه داشتن نمایشگر گوشی مصرف باتری را افزایش می دهند، برخی از اپ ها هم وجود دارند که با احتیاج به منابع بیشتر باعث کاهش عمر باتری می شوند، مانند بازی های سنگین یا پخش ویدیو.

7. اعلان ها را کاهش دهید

زمانی که روی آیفون خود اعلان (Notification) دریافت می کنید، نمایشگر دستگاه روشن خواهد شد و همین باعث مصرف باتری می گردد. مدیریت این عامل که شاید چندان مهم هم به نظر نرسد، می تواند در کاهش مصرف باتری به شما یاری کند.

شما می توانید اعلان اپ هایی را که برایتان اهمیت چندانی ندارند غیرفعال کنید. برای انجام این کار، وارد منوی Notifications از بخش تنظیمات شوید، سپس از لیست موجود اپ دلخواه خود را انتخاب و گزینه Allow Notification را برای آن غیرفعال کنید.

اگر نمی خواهید به صورت کامل اعلان های یک اپ را غیرفعال کنید، می توانید از حالت Do Not Disturb در آیفون خود یاری بگیرید. با استفاده از این حالت، در زمان های معین شده از فعال شدن نمایشگر به وسیله اعلان ها جلوگیری می گردد.

چه عواملی به ذخیره انرژی باتری یاری نمی نمایند؟

برخی معتقدند بستن اپ ها به صورت دستی می تواند مصرف باتری را کاهش دهد. اما در واقع، انجام این کار حتی ممکن است باعث افزایش مصرف باتری هم بگردد! در حالی که اپ های فعال در پس زمینه می توانند روی مصرف باتری اثر بگذارند، iOS از فعالیت بی حد و مرز آن ها در پس زمینه جلوگیری می نماید.

در نتیجه این اتفاق، تنها اپ هایی که می توانند در کاهش عمر باتری تأثیر چشمگیری داشته باشند، اپ های پیغام رسانی، مسیریابی، سرویس های پخش موسیقی و امثال آن خواهند بود.

با این حال، بستن اپ ها و راه اندازی یک باره آن ها برای استفاده مجدد می تواند مصرف باتری را افزایش دهد؛ چون گوشی باید دائما در حال متوقف کردن و راه اندازی مجدد پردازش های مرتبط با آن اپ باشد. بهتر است به جای بستن اپ ها از لیست اپ هایی که اخیرا استفاده شده، به این لیست به عنوان میان برهایی برای دسترسی سریع تر به اپ خود نگاه کنیم.

یکی دیگر از سوءتفاهم ها درباره وای فای و بلوتوث این است که در زمان روشن بودن آن ها، مصرف باتری افزایش می یابد. اگرچه این موضوع تا حدودی صحت دارد، اما این روزها دیگر هیچ یک از این دو قاتل باتری آیفون شما نخواهند بود.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1128

به "7 نکته کلیدی برای افزایش عمر باتری آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته کلیدی برای افزایش عمر باتری آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید