5 شایعه مهم در خصوص سری گلکسی S24 که باید بدانید

به گزارش مجله شهبازی، سامسونگ حدود یک ماه دیگر از گوشی های سری گلکسی S24 رسما رونمایی خواهد نمود. اگرچه حتی در شایعات هم مدل اولترا در مرکز توجه قرار می گیرد، اما در این میان بدون شک دو مدل دیگر هم با بهبودهای مختلفی روبرو خواهند شد. در این مطلب به 5 شایعه مهم منتشر شده در خصوص این گوشی ها می پردازیم تا بهتر با قابلیت های آن ها آشنا شوید.

5 شایعه مهم در خصوص سری گلکسی S24 که باید بدانید

چیپست های مختلف

سال گذشته سامسونگ برای سری S23 تصمیم گرفت این گوشی ها را صرفا با یک چیپست راهی بازار کند که این برخلاف رویه معمول سامسونگ بود. البته این کار با استقبال کاربران روبرو شد زیرا تمام کاربران در کشورهای مختلف می توانستند از چیپست اسنپدراگون نسل 2 استفاده نمایند و این یعنی دیگری خبری از تفاوت عملکردی مدل های مختلف نبود. از سوی دیگر این چیپست از نظر مصرف انرژی بسیار بهتر از نسل قبلی بود که این موضوع طبیعتا منجر به بهبود عمر باتری این گوشی ها شد.

حالا بر اساس شایعات منتشر شده از طرف منابع موثق، سامسونگ میخواهد برای سری S24 این کار را صرفا در خصوص مدل اولترا انجام دهد. این یعنی فقط مدل اولترا در سرتاسر دنیا با اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می گردد ولی دو مدل دیگر همان روند سال های قبلی در پیش گرفته می گردد. در نتیجه مدل استاندارد و مدل پلاس در بیشتر بازارها با اگزینوس 2400 به دست کاربران می رسند و در بازار آمریکا با اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می شوند.

افزایش رم و حافظه داخلی برای مدل استاندارد

گلکسی S23 تنها گوشی در این خانواده است که با حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایتی راهی بازار شده. حالا به نظر می رسد برای مدل استاندارد گلکسی S24 هم با حداقل حافظه 256 گیگابایتی روبرو خواهیم شد. این یک فزونی محسوس نسبت به حافظه پایه 128 گیگابایتی آیفون 15 محسوب می گردد.

با وجود اینکه شایعاتی در خصوص افزایش حداکثر ظرفیت رم به 12 گیگابایت منتشر شده، ولی اخیرا اعلام شده که سامسونگ برای گلکسی S24 بار دیگر همان رم 8 گیگابایتی را مورد استفاده قرار خواهد داد و قرار نیست در این زمینه شاهد تغییری باشیم. با توجه به اینکه این گوشی ها ظاهرا از نظر هوش مصنوعی از امکانات مجذوب کنندهی بهره می برند، افزایش ظرفیت رم برای این قابلیت ها اهمیت بیشتری پیدا نموده است. اما در هر صورت باید ببینیم آیا افزایش ظرفیت رم عملی می گردد یا نه.

قیمت مشابه با نسل قبلی

با وجود تمام انتقاد هایی که از سامسونگ برای استفاده از دو چیپست متفاوت صورت می گیرد، این شرکت چنین کاری را برای پایین آوردن هزینه های ساخت انجام می دهد. اسنپدراگون 8 نسل 3 یک چیپست بسیار گران قیمت محسوب می گردد ولی طبیعتا اگزینوس 2400 برای این شرکت هزینه بسیار کمتری دارد. بنابراین سامسونگ برای اینکه قیمت گوشی های پرچم دار خود را افزایش ندهد، از این رویکرد بهره می برد تا بتواند گوشی های سری گلکسی S24 را با قیمت مشابه نسل قبلی به دست کاربران برساند.

استفاده از پنل LTPO در تمام مدل ها

زمانی که در حال اسکرول کردن با گوشی هستید یا می خواهید بازی های سنگینی را اجرا کنید، در چنین شرایطی رفرش ریت نمایشگر نقش مهمی را ایفا می نماید زیرا انواع محتوا به صورت روان تر و مجذوب کننده تر نمایش داده می گردد. با وجود اینکه S23 و S23 پلاس هر دو دارای نمایشگر 120 هرتزی هستند، اما حداقل رفرش ریت این دو نمایشگر به فقط 48 هرتز می رسد. این در حالی است که نمایشگر S23 اولترا می تواند حداقل رفرش ریت 1 هرتز را هم ارائه کند.

این مزیت به لطف استفاده از نمایشگر LTPO عملی می گردد که در زمینه بهبود مصرف باتری هم نقش مهمی را ایفا می نماید. حالا بر اساس شایعات مطرح شده، سامسونگ بالاخره تصمیم گرفته برای تمام گوشی های سری S24 از نمایشگر LTPO استفاده کند. البته در این میان احتمال افزایش رفرش ریت مدل اولترا به 144 هرتز هم به گوش می رسد که هنوز نمی توانیم در خصوص این موضوع با قاطعیت صحبت کنیم.

قابلیت های تازه هوش مصنوعی

در نهایت نباید ارائه چندین قابلیت هوش مصنوعی را از قلم بیندازیم. چند روز قبل، قابلیت های تازه رابط کاربری One UI 6.1 لو رفت که در اسکرین شات های منتشر شده، می توانیم بعضی از این قابلیت ها و جزئیات آن ها را ببینیم. به عنوان مثال می توانیم به مواردی مانند امکان ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی و ترجمه همزمان حین مکالمات تلفنی اشاره کنیم.

در زمینه ادیت تصاویر هم کاربران به لطف هوش مصنوعی قرار است امکانات بسیار مجذوب کنندهی را دریافت نمایند که مثلا می توانیم وسیع تر شدن کادر عکس و جابجا کردن اشیاء درون آن را نام ببریم. در هر صورت تا معرفی گوشی های سری گلکسی S24 زمان زیادی باقی نمانده و تا آن موقع هم بدون شک جزئیات بیشتری از این گوشی ها فاش خواهد شد.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1577

به "5 شایعه مهم در خصوص سری گلکسی S24 که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شایعه مهم در خصوص سری گلکسی S24 که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید