گریم صورت در چهار مرحله؛ برای مبتدی ها

به گزارش مجله شهبازی، گریم صورت یک واژه عام است و اغلب در ادبیات سینمایی به کار می رود. اما شما هم می توانید با استفاده از تکنیک های کانتور و هایلایت کردن و چند ابزار ساده صورت خود را گریم کنید.

گریم صورت در چهار مرحله؛ برای مبتدی ها

گریم کردن یا به عبارت بهتر کانتور و هایلایت کردن صورت، یک نوع آرایش صورت حرفه ای و پیشرفته است. کانتور کردن در واقع زمانی انجام می گردد که شما تصمیم دارید حجم و زوایای صورت خود را بیش از پیش در معرض دید قرار دهید. صورت ما به طور طبیعی دارای فرورفتگی ها و برجستگی هایی در محل چانه، گونه، بینی و شقیقه هاست. وقتی که آرایش خود را با کرم پودر آغاز می کنیم و تمام صورت را با یک لایه از آن می پوشانیم، سایه روشن های مربوط به برجستگی ها و فرورفتگی های صورت از بین می فرایند و چهره ما تخت و بدون حجم به نظر می رسد. کانتور کردن به ما این امکان را می دهد که به نحوی زیبا و تاثیرگذار حجم و زوایای صورت را احیا کنیم. حتی در مواردی با استفاده از یک کانتور و هایلایت حرفه ای، می توان صورت را از حالت طبیعی زاویه دارتر نشان داد و این همان معجزه گریم است.

نقطه مقابل کانتور کردن که در واقع تیره کردن برخی از نواحی صورت است، هایلایت کردن به معنی روشن و برجسته کردن است و برای از بین بردن تیرگی ها به خصوص در نواحی مانند زیر چشم ها و بالای گونه ها و لب ها استفاده می گردد. با استفاده از دو تکنیک هایلایت و کانتور، می توانید یک آرایش زیبا و حرفه ای داشته باشید. برای یاد دریافت این تکنیک ها در ادامه با ما همراه باشید.

وسایل گریم صورت

اگر بخواهیم وسایل گریم صورت را معرفی کنیم می توان هزاران محصول را معرفی کرد. اما آنچه برای آغاز یک کانتور ساده به آن احتیاج خواهید داشت تنها دو عدد مداد کانتور تیره و روشن است. انواعی از پالت های کانتور و مداد های آن وجود دارند. بسته به رنگ پوست خود، دو عدد مداد کانتور که یکی دو درجه از رنگ پوستتان تیره تر و دیگری دو درجه روشن تر است، انتخاب کنید. همچنین به یک براش کابوکی به منظور محو کردن خطوط احتیاج دارید. البته می توانید از انگشت هایتان نیز برای محو کردن خطوط کانتور بهره ببرید.

گام اول در گریم صورت: کانتور کردن

اگر پیشانی بلند و پهنی دارید، با استفاده از مداد تیره چند خط مورب از کنار ابرو ها به خط رشد مو ها بکشید تا آن را کوچکتر نشان دهید. برای برجسته کردن گونه ها، ابتدا با انگشت، صورتتان را لمس کنید، به طور طبیعی یک گودی در محل قرارگیری استخوان گونه وجود دارد و ماهیچه گونه روی آن قرار گرفته است. این گودی در واقع همان جایی است که باید با استفاده از مداد تیره کنید. اگر بینی بلندی دارید و تمایل دارید آن را کوتاه تر نشان دهید. با استفاده از مداد کانتور تیره، دو خط عمودی روی تیغه های بینی از پایین تا نیمه بکشید. برعکس اگر دوست دارید بینی تان بلند و کشیده دیده گردد، این خط را تا بالای تیغه بینی و نزدیکی ابرو ها ادامه دهید. برای زاویه دار کردن فک و چانه هم از مداد کانتور تیره بهره ببرید. خطوط موربی روی دو طرف چانه و استخوان فک بکشید. رژ لب زدن هم بخشی از کانتورینگ است، با استفاده از یک رژ لب نزدیک به رنگ کانتور زیبایی آرایش را افزایش دهید.

گام دوم در گریم صورت: محو کردن

با استفاده از بیوتی بلندر (Beautyblender) تمام خطوط تیره را محو کنید. بیوتی بلندر یک اسفنج آرایشی تقریباً به شکل یک مخروط یا قطره است. با استفاده از انتهای بزرگتر می توانید نواحی گونه و پیشانی و فک را محو کنید. برای نواحی که احتیاج به ریزه کاری و دقت است از انتهای کوچکتر آن بهره ببرید. از بیوتی بلندر به صورت ضربه ای و به شکل دایره های کوچک بهره ببرید. از یک براش کابوکی و در ساده ترین حالت هم می توانید از انگشتانتان برای محو کردن یاری بگیرید.

گام سوم در گریم صورت: هایلایت کردن

برای برجسته سازی و روشن کردن نواحی مانند زیر چشم و روی گونه ها باید از تکنیک هایلایت کردن بهره ببرید. هایلایت کردن به مراتب به جذابیت گریم صورت شما یاری زیادی خواهد نمود. با استفاده از یک کانسیلر روشن یا مداد کانتور روشن زیر چشم ها خطوط مورب بکشید. این خطوط را به روی گونه ها منتهی کنید. حالا با استفاده از همان کانسیلر یا مداد، وسط پیشانی یا میان دو ابرو، روی بینی و پشت لب ها را نیز هایلایت کنید.

گام چهارم در گریم صورت: محو کردن

مشابه دو مرحله قبل، خطوط هایلایت ها را نیز محو کنید. می توانید با انگشت این کار را انجام دهید یا با استفاده از پد آرایشی یا براش های پهن ظاهری یکدست و طبیعی ایجاد کنید. دقت کنید که هیچ خطی باقی نماند و همه به خوبی فید یا محو شوند. حالا با استفاده از یک پودر فیکساتور یا ترنلوسنت گریم صورت خود را تثبیت کنید. مقداری از پودر را بردارید و با براش روی صورت خود پخش کنید. پودر های فیکس نماینده علاوه بر ایجاد ظاهری طبیعی، دوام آرایش شما را تا ساعت ها تثبیت می نمایند.

هرچند گریم کردن صورت یک واژه عام است و اغلب در ادبیات سینمایی از آن استفاده می گردد، اما در دنیای آرایش و میک آپ، گریم کردن به معنی ایجاد بعد و زاویه در صورت است. همانطور که دیدید با استفاده از چند ابزار و تکنیک ساده می توانید یک گریم اولیه روی صورت خود یا دیگران انجام دهید. در مقالات بعدی شما را با تکنیک های مختلف کانتور برای انواع چهره ها آشنا خواهیم کرد. لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Elle

گروه آرایش و زیبایی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 697

به "گریم صورت در چهار مرحله؛ برای مبتدی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریم صورت در چهار مرحله؛ برای مبتدی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید