نجات کوهنورد آلمانی از ارتفاعات توچال، نجات 40 نفر از ساکنان ساختمان از میان آتش

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران: سخنگوی سازمان آتش نشانی از نجات کوهنورد میانسال آلمانی گرفتار در ارتفاعات قله توچال و نجات 40 نفر از ساکنان ساختمان از میان آتش اطلاع داد.

نجات کوهنورد آلمانی از ارتفاعات توچال، نجات 40 نفر از ساکنان ساختمان از میان آتش

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

سید جلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، گفت: ساعت 18:04 روز گذشته مصدومیت یک کوهنورد آلمانی در ارتفاعات قله توچال، به سامانه 125 اعلام و گروه امداد و نجات کوهستان آتش نشانی مستقر در ایستگاه 5 توچال را به محل اعلام شد.

وی ادامه داد: در این حادثه دو مرد کوهنورد از تبعه کشور آلمان برای تفریح به ارتفاعات توچال آمده بودند که یکی از آنها که مردی 40 ساله بود از ناحیه زانوهای هر دو پا دچار مصدومیت شده و قادر به ایستادن و حرکت نبود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی توضیح داد: مأموران آتش نشانی فرد مصدم را از منطقه شیرپلا پس از 3 ساعت پیاده روی به ایستگاه 5 منتقل و با انجام اقدامات اولیه وی را با خودرو با پایین کوه منتقل کردند.

وی همچنین از وقوع حادثه دیگری اطلاع داد و گفت: ساعت 17 روز گذشته آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان تهرانسر، بلوار لاله، خیابان بدخشان شمالی به سامانه 125 اعلام و 3 ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

ملکی ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان 8 طبقه 69 واحدی دیده می شد که در طبقه سوم آن یکی از واحدها به مساحت 80 متر مربع از قسمت بالکن دچارآتش سوزی شده و شعله های آتش در مدت زمان کوتاهی به واحدمسکونی سرایت نموده بود.

وی توضیح داد: در این حادثه دود غلیظی فضای ساختمان را فرا گرفته و موجب محبوس شدن 40 نفر از ساکنان ساختمان(از کودک یک ساله تا افراد سالخورده)در منازلشان و راه پله ها شده بود. مأموران آتش نشانی با شروع عملیات هر 40 نفر را از ساختمان خارج کردند که تعدادی از این افراد تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شدند و 4 نفر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 162

به "نجات کوهنورد آلمانی از ارتفاعات توچال، نجات 40 نفر از ساکنان ساختمان از میان آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات کوهنورد آلمانی از ارتفاعات توچال، نجات 40 نفر از ساکنان ساختمان از میان آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید