مقاله: سفر با کشتی کروز از تورنتو به شیکاگو

به گزارش مجله شهبازی، یکی از دریاچه های بزرگ قاره آمریکا شمالی دریاچه سوپریور است که در مرز آمریکا با کانادا قرار گرفته و از این دریاچه به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا از لحاظ وسعت یاد می گردد.

مقاله: سفر با کشتی کروز از تورنتو به شیکاگو

یکی دیگر از دریاچه هایی که بین آمریکا و کانادا واقع شده دریاچه میشیگان است. و از این دریاچه به عنوان یکی از دریاچه های بزرگ در آمریکای شمالی یاد می گردد.

در ساحل شرقی این دریاچه نیروگاه هسته ای قرار گرفته است. این نیروگاه به عنوان دومین نیروگاه هسته ای بزرگ دنیا نیز شناخته می گردد. طول کرانه این دریاچه 6156 کیلومتر و میانگین عمق آن 59 متر است. عمیق ترین قسمت این دریاچه نیز 228 متر عمق دارد.

جنوبی ترین دریاچه ای که جز بخش دریاچه های بزرگ واقع در آمریکای شمالی است، دریاچه ایری نام دارد. مساحت این دریاچه 25744 کیلومتر مربع بوده و سیزدهمین دریاچه بزرگ در دنیا است. از ایری به عنوان جنوبی ترین، کم عمق ترین و کم حجم ترین دریاچه در میان 5 دریاچه بزرگی منطقه یاد می گردد.

یکی دیگر از دریاچه هایی که در سفر دریایی با کشتی کروز از کانادا به آمریکا می توانید از آن بازدید کنید، دریاچه هیوران است. از این دریاچه به عنوان یکی از دریاچه های بزرگ آب شیرین دنیا یاد می گردد.

منبع مقاله: سفر با کشتی کروز از تورنتو به شیکاگو

انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1184

به "مقاله: سفر با کشتی کروز از تورنتو به شیکاگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سفر با کشتی کروز از تورنتو به شیکاگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید