معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید ، معرفی 10 اپ برتر رایگان آموزشی فارسی و انگلیسی

به گزارش مجله شهبازی، در عصر مالتی مدیا و محتواهای بصری زندگی می کنیم و در دست هر دانش آموز، دانشجو و طالب علم و مهارتی، یک گوشی یا تبلت می بینیم. پس، دور از انتظار نیست که این نسل بخواهد بیشتر از آنکه کتاب متنی بخواند؛ آموزش آنلاین و ویدئویی دیدن کند.

معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید ، معرفی 10 اپ برتر رایگان آموزشی فارسی و انگلیسی

اپلیکیشن های آموزشی برترین مرجع و منبع برای جوانان هستند و امکان دسترسی آسان و سریع به هزاران آموزش ویدئویی را در کمترین زمان روی گوشی فراهم می نمایند. وقتی یکی از این اپ ها را روی گوشی نصب می کنید؛ همواره چیزی برای فراگیری، پیشرفت و رشد مهارت های خود دارید و در زمان، بودجه خود صرفه جویی کردید.

اپلیکیشن های آموزش مختص دانش آموزان یا دانشجویان نیستند و هر فردی در هر سنی، اگر علاقه مند به یادگیری مهارت یا علومی است؛ می تواند آن ها را نصب و استفاده کند. حتی بعضی از این برنامه ها صرفا برای معلمان طراحی شده و به آن ها در ارائه بهتر مفاهیم درسی یاری می نمایند.

این اپلیکیشن ها، مبتنی بر الگوها و شیوه های آموزشی نوینی هستند که کاملا منطبق با احتیاجهای جامعه است و سبک های یادگیری تازه و خلاقانه ای ارائه می نمایند تا تعامل بیشتری با یادگیرنده برقرار گردد.

در این مطلب، می خواهیم سراغ معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید فارسی و خارجی برویم و ویژگی های شاخص هریک را آنالیز کنیم:

معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید فارسی

1- اپلیکیشن آموزش درس تاپس: بازی کن؛ درس بخوان

برنامه تاپس براساس گیمیفیکیشن و آموزش گام به گام دروس دانش آموزان مقاطع مختلف طراحی شده است و سعی دارد با شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش آموز، کیفیت یادگیری و بازدهی آموزشی را افزایش دهد.

در این برنامه اندرویدی، دانش آموز درگیر بازی، مسابقه، تمرین و چالش های رقابتی فردی و گروهی و لیگی شده و مجبور است نکات درسی بیشتری بیاموزد تا در رقابت ها برنده گردد.

هزاران سوال طبقه بندی شده و مطابق با آخرین تغییرات کتاب های درسی را می توان در اپلیکیشن تاپس یافت و آمار دقیقی از عملکرد آموزش هر فرد به معلمان و والدین می دهد.

معلمان می توانند سوالات و سرفصل های آموزشی خود را به برنامه اضافه نمایند و از محتوای آموزشی آماده شده برای آن ها سود ببرند.

2- اپلیکیشن قبولی: برنامه ریزی هوشمند درس ها و آموزش ها

برنامه قبولی در دو نسخه دانش آموزی و معلمی طراحی شده و یک پلتفرم هوشمند برای برنامه ریزی تحصیلی و پیشرفت درسی است.

هر دانش آموز می تواند در این برنامه، به طور اختصاصی یک برنامه ریزی هوشمند مطالعاتی و آموزشی ویژه خودش داشته باشد؛ ضمن اینکه به محتوای درسی کتاب های درسی و یاری درسی ها نیز دسترسی داشته باشد.

در اپلیکیشن قبولی، از کتاب های یاری درسی انتشارات معروف و معتبر کشور پشتیبانی می گردد و نسخه های تعاملی از آن ها در اختیار دانش آموز قرار می گیرد.

در ضمن، امکان برگزاری آزمون های جامع براساس موضوع های درسی مختلف با پاسخ های تشریحی وجود دارد؛ هر دانش آموز می تواند یک تجزیه و تحلیل عمیق از شرایط درسی خود داشته باشد و پیشنهاداتی از سوی مشاوران مجرب دریافت کند.

3- اپلیکیشن پادرس: دستیار همه کاره دبیرستانی ها

دانش آموزان پایه چهارم دبستان تا سال آخر دبیرستان می توانند از اپلیکیشن گام به گام، نمونه سوال و جزوه پادرس استفاده نمایند.

محتوای این برنامه کاملا رایگان است و در کنار دروس و برنامه های اصلی، ابزارهای مجذوب کنندهی مانند خط کش، جدول تناوبی، فرمول ها، مبدل واحدها و بازی ریاضی به کاربر ارائه می دهد.

دانش آموزان ضمن اینکه می توانند اشکالات درسی خود را با یاری این برنامه برطرف نمایند؛ بلکه امکان شرکت در آزمون های دوره ای را داشته تا هرچه بیشتر برای امتحانات حضوری آماده شوند.

4- اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس: دانشگاه آنلاین در جیب شما

یکی از اپلیکیشن های اندرویدی فارسی که با آن می توانید هر مهارت و دوره ای را آموزش ببینید؛ برنامه آموزش آنلاین فرادرس است.

احتمالا با سایت فرادرس آشنایی دارید؛ سایتی که صدها دوره آموزشی از مهارت کامپیوتری تا دروس دانشگاهی و دبیرستان و مدرسه را در خود جای داده است و تقریبا برای هر فردی در هر سنی، آموزش های ویدئویی مناسبی پیشنهاد می نماید.

اکنون، اپلیکیشن فرادرس هم برای گوشی های اندرویدی عرضه شده است. در این اپلیکیشن می توانید به سادگی در کتابخانه آموزش های ویدئویی با بیش از 5,300 عنوان آموزش (20,000+ ساعت آموزش)، دنبال عناوین مورد علاقه تان باشید. ضمن اینکه می توانید با یاری فیلترهای خاص، یک جست وجوی پیشرفته برای رسیدن بهتر به خواسته خود داشته باشید.

شما روی این برنامه به آموزش های رایگان ارائه شده به وسیله فرادرس دسترسی دارید و آموزش های ویدئویی را می توانید روی همان گوشی و با کیفیت بالا مشاهده کنید. از دیگر امکانات این اپ، می تواند به شارژ اکانت و ویرایش پروفایل و ورود ساده تر به پنل کاربری برای دسترسی به آموزش های ویدئویی خریداری شده اشاره نمود.

5- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی زبان شناس: معلم خصوصی مجازی زبان انگلیسی

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی زیادی در وب فارسی داریم ولی برنامه زبان شناس براساس گیمیفیکیشن طراحی شده تا یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموز بسیار ساده گردد.

در ادامه معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید سراغ برنامه مجذوب کننده زبان شناس می رویم که دارای یک آرشیو گسترده ای از محتوهای صوتی و تصویری و تفریح است تا به آموزش زبان بهتر یاری نمایند. ضمن اینکه از زبان فارسی پشتیبانی می نماید؛ قادر به فراوری محتوای اختصاصی آموزشی زبان انگلیسی است. کاربران ایرانی، می توانند کاملا از محتواهای بومی سازی شده و ایرانی در این برنامه استفاده نمایند و این گونه تعامل بهتری با اپلیکیشن داشته باشند.

زبان آموزان مبتدی تا حرفه ای می توانند برنامه زبان شناس را نصب نمایند و براساس سطح تسلط بر زبان انگلیسی، از داستان های کوتاه و بلند، ویدئوها و آرشیو بسیار غنی آن برای تقویت گرامر، ریدینگ، رایتنینگ و درک مفاهیم سود ببرند. این برنامه برای افرادی که دنبال آمادگی حضور در آزمون های تافل، آیلتس و GRE هستند؛ نیز مفید است.

معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید انگلیسی

6- اپلیکیشن کورسرا (Coursera): مدرسه آنلاین

کورسرا یک مدرسه آنلاین است. در این اپلیکیشن می توانید دروس و کلاس های متنوعی یافته و در آن ها شرکت کنید. بیش از 1000 دوره آموزشی از ریاضی تا علوم و مهارت های فنی و زندگی، در اپلیکیشن Coursera پیدا خواهید کرد؛ به طوری که هر کاربر می تواند در دوره و موضع دلخواه و متفاوتی مشغول یادگیری باشد.

بعضی دوره ها رایگان هستند ولی برای دسترسی به بعضی دیگر از دوره ها باید هزینه پرداخت کنید. پس از اتمام دوره، به شما گواهی نامه شرکت در آن دوره نیز اهدا می گردد.

یک مزیت بزرگ دوره های آموزشی کورسرا، ترکیب آموزش های قدیمی و مدرن است که باعث لذت بردن بیشتر شما در طول یک آموزش می گردد.

7- اپلیکیشن خان آموزشگاه (Khan Academy): یادگیری مطالب قدیمی با متد تازه

خان آموزشگاه، یکی از محبوب ترین منابع آنلاین برای یادگیری و افزایش سطح مهارت های شخصی و فنی است. خان آموزشگاه به نسبت کورسرا، دروس سنتی و آموزشگاهکی مانند ریاضی، علوم، فیزیک، شیمی، اقتصاد و … را آموزش می دهد.

معمولا، شما در خان آموزشگاه با دوره ها و آموزش هایی روبرو می شوید که در موسسه های یادگیری هدفمندی مانند کورسرا یا یودمی کمتر بدان پرداخته شده است.

اگر اپلیکیشن خان آموزشگاه را نصب کنید؛ به بیش از 10 هزار ویدئو آموزشی به همراه دروس و دوره های مختلف، دسترسی پیدا خواهید کرد. یکی از اهداف این آموزش ها، فراگیری مفاهیم تازه با استفاده از مطالب قدیمی تر است.

ادعای بزرگ خان آموزشگاه این است که دروس آن کاملا رایگان و بدون هزینه یا هزینه پنهان هستند. به همین علت، یکی از برترین اپلیکیشن های آموزشی رایگان در میان دانشجویان است و قابلیت استفاده در حالت آفلاین را هم دارد.

8- اپلیکیشن یودمی (Udemy): توسعه مهارت های فردی و اجتماعی

یودمی یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های آموزشی دوره محور در جهان است. مانند بسیاری از اپلیکیشن های آموزشی مدرن امروزی، بر یادگیری مبتنی بر مهارت تمرکز دارد.

در این اپلیکیشن، علاوه بر اینکه دوره هایی برای آموزش نرم افزارهای مایکروسافت و ادوبی پیدا خواهید کرد؛ حتی می توانید دوره هایی برای مهارت هایی مانند صحبت کردن در جمع و نحوه ارتباط گیری با دیگران، آشپزی یا خلاقیت در تصمیم گیری و تفکر بگذرانید.

غالب دوره های مقدماتی و ابتدایی یودمی، رایگان هستند ولی باید برای دوره های پیشرفته و عمیق تر، هزینه بپردازید. بیشتر این دوره ها با آموزش های ویدئویی و سخنرانی همراه هستند و در آن ها می توانید مثال های ویدئویی زیاد مشاهده کنید.

شما می توانید در اپلیکیشن یودمی، هر چند بار که دوست دارید؛ یک دوره یا درس را مرور نموده و ویدئو آن را بازپخش کنید. بعضی دوره ها زود تمام می شوند ولی در کل شما یک تجربه مثبت از کار با برنامه یودمی به دست خواهید آورد.

9- اپلیکیشن EdX: دوره های دانشگاهی واقعی در گوشی شما

شاید در میان همه اپلیکیشن های آموزشی که معرفی کردیم؛ برنامه EdX متفاوت و منحصربه فرد باشد؛ چون این اپلیکیشن به جای ارائه دوره های حرفه ای رایج دیگر موسسه ها، دوره های برگزار شده در دانشگاه ها و کالج های واقعی را ارائه می نماید.

شما مدرک دانشگاهی قانونی در خاتمه دوره نخواهید گرفت ولی انگار در یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان و پای درس اساتید بین المللی، آموزش دیده اید.

در اپ EdX می توانید دوره های برنامه نویسی، علوم کامپیوتر، مهندسی، تاریخ، تغذیه، روان شناسی، آمار و صدها دوره دیگر را یافته و بهره ببرید. این دوره ها به صورت سخنرانی های آنلاین یا آفلاین و به همراه اطلاعیه های درسی، جزوه ها و کتاب های دوره، آموزش های جانبی مختلف و موارد دیگر مورد احتیاج دانشجو هستند. همه این منابع آنلاین در دسترس شما قرار می گیرند و برای افرادی که می خواهند در سطوح بالاتر دانشگاهی ادامه تحصیل بدهند؛ بسیار مفید و مجذوب کننده خواهند بود.

10- اپلیکیشن Quizlet: آموزش مبتنی بر فلش کارت

افراد زیادی هستند که آموزش با فلش کارت را دوست دارند. به این افراد توصیه می گردد؛ در اولین فرصت برنامه رایگان Quizlet را روی گوشی خود نصب نمایند.

تقریبا برای هر موضوعی می توانید یک آموزش فلش کارتی پیدا کنید. این آموزش ها به شما یاری می نمایند کلمات و واژه ها، اصطلاحات، مفاهیم کلیدی و نکات مهم درس را برای کلاس حضوری خود تمرین کنید یا سطح دانش و مهارت خود را افزایش دهید. می توانید با یاری این آموزش ها، کلمات و واژه های تخصصی بیشتری در رشته خود حفظ کنید و مرتب با مرور آن ها، برای همواره به خاطر بسپارید.

این آموزش ها شامل صوت و تصویر بوده و می توانید با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. متاسفانه، دوره های آموزشی رایگان ارائه شده در برنامه Quizlet محدود است و شما باید مشترک نسخه حرفه ای بشوید تا بتوان به کل دوره ها دسترسی داشت.

اگر احساس کردید اپلیکیشن Quizlet خیلی محدود است و دنبال آموزش فلش کارتی بهتری بودید؛ می توانید سراغ اپلیکیشن Cram.com بروید. گستردگی موضوعات آن به پای Quizlet نمی رسید ولی دوره ها کاملا رایگان هستند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1435

به "معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید ، معرفی 10 اپ برتر رایگان آموزشی فارسی و انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن های آموزشی اندروید ، معرفی 10 اپ برتر رایگان آموزشی فارسی و انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید