مانتوی کتی را با چه لباس هایی ست کنیم؟

به گزارش مجله شهبازی، مانتوی کتی یکی از انواع مانتو است که ظاهر رسمی تری به استایل شما می دهد. روش های زیادی برای ست کردن مانتو کتی با لباس های دیگر وجود دارد. با تغییر لباس هایی که همراه مانتو کتی می پوشید می توانید استایل های متفاوتی برای موقعیت های مختلف داشته باشید.

مانتوی کتی را با چه لباس هایی ست کنیم؟

مانتوی کتی چیست؟

همان طور که از نام آن پیداست، مانتو کتی ترکیبی از کت و مانتو است. یقه و آستین های این مدل مانتوها شبیه به کت طراحی می گردد و معمولا آن را از پارچه هایی می دوزند که ظاهری رسمی تر و شکیل تر به مانتو می دهد.

مانتو کتی را چطور با شلوار جین بپوشیم؟

مهم ترین لباسی که همواره برای پوشیدن با مانتو کتی انتخاب می کنیم، شلوار جین است. اما غیر از مانتو و شلوار جین چه لباس های دیگری برای داشتن یک ظاهر آراسته تر می توانیم به استایل خودمان اضافه کنیم؟

1. لباس زیر مانتو

اولین قدم، برای داشتن یک استایل زیبا با مانتو کتی، انتخاب لباسی است که باید زیر مانتو بپوشید. بسته به موقعیتی که قرار است در آن شرکت کنید، می توانید از تیشرت، شومیزهای دکمه دار، بلوز یقه اسکی، هودی و حتی پلیور بهره ببرید. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که همواره برای لباس زیر کت سعی کنید رنگ های خنثی را انتخاب کنید. بهتر است که لباس زیر کت ساده ترین و مینیمال ترین حالت ممکن باشد و طرح های گرافیکی شلوغ و زیاد نداشته باشد.

2. مانتو کتی

مانتو کتی را باید با توجه به آب وهوا، موقعیتی که قرار است در آن حضور پیدا کنید و سایر المان های استایل خود انتخاب کنید. در فصل های بهار و تابستان از مانتوهای سبک و خنک با رنگ های روشن بهره ببرید. در فصل های پاییز و زمستان از رنگ های تیره تر بهره ببرید و مانتوهایی خریداری کنید که بافت محکم تری داشته باشند.

اگر سایر قسمت های استایل شما رنگ های خنثی دارد و بدون طرح و نقش خاصی است، می توانید مانتو کتی با طرح های متفاوت و حتی رنگ های خاص بپوشید. در مجموع بهتر است که یک پالت رنگی برای ظاهر خود در نظر بگیرید و با توجه به آن، بخش های مختلف استایل خود را انتخاب کنید.

3. شلوار جین

اگر می خواهید مانتو کتی را با شلوار جین بپوشید، شلوارهای گشاد را انتخاب نکنید. به جای شلوارهای گشاد سعی کنید از شلوارهای راسته، مام استایل و حتی تنگ بهره ببرید. اگر رنگ های روشن تر را انتخاب کنید می توانید این استایل را برای موقعیت های غیررسمی بپوشید. رنگ های تیره تر برای شلوار به خصوص اگر مشکی یا آبی خیلی تیره باشد، برای موقعیت های رسمی تر مناسب است.

4. کفش

برای اینکه استایل نیمه رسمی و مجذوب نماینده داشته باشید، ظاهر خود را با یک جفت کفش چرم کامل کنید. می توانید در فصل های سرد، بوت های چرمی هم انتخاب کنید. اگر می خواهید استایلی خودمانی تر و غیررسمی داشته باشید، یک جفت کتانی هم می تواند برای این استایل، مناسب باشد.

  • 5 نکته مهم برای شستن و مراقبت از شلوار جین

4 ایده برای داشتن یک استایل مجذوب نماینده با مانتو کتی و شلوار جین

1. ظاهر تک رنگ

با مانتو کتی می توانید ظاهری تک رنگ داشته باشید. استایل تک رنگ برای موقعیت های رسمی مناسب است. مانتوی مشکی را با شلوار جین مشکی و تی شرت یا بلوز یقه اسکی مشکی بپوشید.

2. استایل فوری و بی دردسر

برای داشتن یک استایل فوری که برای بیشتر موقعیت ها مناسب باشد، مانتو کتی قهوه ای را با بلوز یقه اسکی زیتونی بپوشید. این استایل با پوشیدن شلوار جین با رنگ های تیره تر، کامل می گردد.

3. استایل غیررسمی برای آخر هفته

با پوشیدن کفش کتانی و شلواری که تنگ تر باشد می توانید یک استایل غیررسمی با مانتو کتی داشته باشید. برای زیر مانتو هم می توانید از تیشرت سفید بهره ببرید. کفش کتانی انواع مختلفی دارد. برخی از انواع آن ها ساده تر هستند و به راحتی می توانید با لباس هایی مثل کت و مانتو کتی ست کنید. مدل های خیلی اسپرت برای پوشیدن همراه با مانتو مناسب نیست.

4. استایل رسمی و غیررسمی

برای موقعیت هایی که نمی دانید باید چه لباسی بپوشید و ظاهر شما باید رسمی باشد یا غیررسمی، بهتر است که میانه رو باشید. می توانید از مانتو کتی همراه با شومیز دکمه دار بهره ببرید و این استایل را با شلوار جین به رنگ های تیره کامل کنید. کفش چرم هم معمولا برای موقعیت های مختلف، مناسب است.

استایل های رسمی و غیررسمی با مانتو کتی بدون شلوار جین

پوشیدن مانتو کتی با شلوار جین فقط یکی از صدها استایلی است که می توانید با مانتو داشته باشید. مانتو کتی این قابلیت را دارد که آن را با انواع شلوارها و لباس های دیگر ست کنید و یک استایل شکیل و زیبا داشته باشید. در ادامه چند ایده برای پوشیدن مانتو کتی بخوانید.

با لگ و ژاکت بلند

این استایل برای فصل های سرد سال مناسب است. می توانید مانتو کتی را روی ژاکت بلند بپوشید. این استایل با لگ کامل می گردد. به جای لگ می توانید از شلوارهای جذب بهره ببرید.

روی لباس سرهمی

یکی دیگر از روش های پوشیدن مانتو کتی به خصوص اگر مانتوی نسبتا کوتاه باشد، پوشیدن روی لباس سرهمی است. یک مانتو کتی که همراه با لباس سرهمی تک رنگ و ساده پوشیده گردد می تواند شما را قدبلندتر نشان دهد.

پوشیدن با شلوار پارچه ای یا کتان

مانتو کتی حالت نیمه رسمی دارد بنابراین می توانید غیر از شلوار جین، آن را با شلوارهای پارچه ای و کتان هم بپوشید. اما در مجموع بهتر است که مانتو کتی را با شلوار گشاد نپوشید؛ به خصوص اگر قد کوتاهی دارید. این کار باعث می گردد که اندام شما عریض تر و قد شما کوتاه تر به نظر برسد.

  • 10 روش طلایی برای استایل کردن کت و مانتوی سبز

مقدار مانتو کتی را چطور انتخاب کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که موقع خرید کت و مانتو کتی داریم این است که مقدار آن را چطور انتخاب کنیم تا استایل شیک تری داشته باشیم. کت و مانتو کتی از آن دسته لباس هایی است که اگر دقیقا مقدار شما نباشد، ظاهر نامرتبی ایجاد می نماید. موقع خرید مانتو کتی و کت به این نکات توجه کنید.

سرشانه کت

وقت کت یا مانتو کتی را می پوشید، درز سرشانه و محل اتصال آستین به مانتو باید دقیقا جایی که قرار بگیرد که شانه شما به اتمام می رسد و خمیدگی آن به سمت پایین و دست، آغاز می گردد. اگر خط سرشانه جلوتر یا عقب تر از این خمیدگی باشد، مانتو مقدار شما نیست.

دور سینه و دور کمر

موقع خرید مانتو دقت کنید که دور سینه و دور کمر موقع بستن دکمه ها دقیقا مقدار اندام شما باشد. اگر بیش از حد گشاد باشد، لباس به زیبایی روی بدن نمی نشیند و اگر تنگ تر باشد، در قسمت هایی مثل سینه احساس کشیدگی می کنید.

آستین

انتهای آستین مانتو کتی باید درست در محل اولین مفصل انگشتان دست قرار بگیرد. اگر از این بلندتر باشد، برای شما مناسب نیست.

قد

انتخاب قد کت و مانتو کتی به سلیقه شما بستگی دارد. اما اگر دوست دارید قدبلندتر به نظر برسید بهتر است مانتوهایی انتخاب کنید که انتهای آن ها درست در مرکز ران قرار می گیرد. هر چقدر قسمت بیشتری از پا تعیین باشد، قد شما بلندتر دیده می گردد.

انتخاب مدل مناسب برای مانتوی کتی

انتخاب مدل مانتو کتی تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. یعنی در مرحله اول شما باید علاقه شخصی و تمایلات خودتان را در نظر بگیرید. بر اساس علاقه خود مدل مانتو طرح و نقش آن را انتخاب کنید. در مرحله بعدی می توانید مدل مانتو و طرح آن را با توجه به شکل اندام خود انتخاب کنید تا ظاهر مجذوب نماینده تری داشته باشید.

اگر شانه های پهنی دارید بهتر است مانتوهایی که محکم می ایستند و پدهایی مثل اپل سرشانه دارند، اجتناب کنید. این ویژگی مانتوها باعث می گردد که شانه های شما بسیار پهن تر به نظر برسد.

اگر شانه های باریک و کوچکی دارید، مانتوهایی که ساختار محکمی دارند، با پارچه های سفت دوخته می شوند و حتی اپل برای سرشانه دارند، می توانند سرشانه شما را پهن تر نشان دهند و تعادلی در شکل اندام ایجاد نمایند.

اگر قد شما کوتاه است، باید با توجه به قدتان مدل مانتو را انتخاب کنید. مانتوهای اورسایز و خیلی بلند، برای افراد قدکوتاه مناسب نیست. برای قدهای کوتاه مدل های کوتاه تر را انتخاب کنید. البته اگر دوست داشته باشید می توانید مانتوی اورسایز بپوشید اما برای جبران، بهتر است که در انتخاب سایز آن زیاده روی کنید و دوم اینکه آن را با کفش پاشنه بلند بپوشید تا قدتان بلندتر گردد.

منبع: Masterclass

منبع: دیجی استایل
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1383

به "مانتوی کتی را با چه لباس هایی ست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانتوی کتی را با چه لباس هایی ست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید