طرز تهیه کوردن بلو فست فود فرانسوی به 2 روش

به گزارش مجله شهبازی، کوردن بلو فست فودی فرانسوی است که مرغ یا گوشت، ژامبون و پنیر زرد ورقه ای از مواد اصلی آن هستند. این فست فود را می توانید در منزل تهیه کنید و با انواع سس سرو کنید.

طرز تهیه کوردن بلو فست فود فرانسوی به 2 روش

خبرنگاران | سرویس آشپزی - کوردن بلو از غذا های فرانسوی است که امروزه می توانید آن را در منوی رستوران های سراسر جهان ببینید. اگر از طرفداران این فینگر فود محبوب هستید، برای آموزش طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

در ادامه می خوانید:

  • رسپی کوردن بلو با سینه مرغ
  • دستور تهیه کوردن بلو با مرغ چرخ کرده
  • نکات مهم

طرز تهیه کوردن بلو با سینه مرغ

مواد لازم (برای 4 نفر)
ژامبون مرغ یا گوشت4 ورق
سینه مرغ 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد
پنیر زرد ورقه ای (پنیر گودا)4 عدد
پودر سوخاری 300 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه

1. فر را روشن کنید و روی درجه حرارت 350 درجه فارنهایت یا 150 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.

2. بعد از جدا کردن استخوان سینه مرغ، آن را از وسط برش بزنید تا به دو قسمت نازک تقسیم شود. سپس روی آن یک پلاستیک فریزر بکشید و با بیفتک کوب روی آن بکوبید تا نازک تر شود. برش های مرغ را به نمک و فلفل آغشته کنید تا طعم دار شوند.

3. یک ورق ژامبون و یک ورق پنیر روی فیله مرغ قرار دهید، البته میزان پنیر و ژامبون به ذائقه شما بستگی دارد، اما از قلم نیاندازید استفاده از مقدار زیادی ژامبون و پنیر باعث می شود نتوانید در مرحله بعدی به راحتی فیله مرغ را رول کنید.

4. فیله و محتویات آن را رول کنید. برای جلوگیری از وا رفتن فیله ها در زمان پخت، دو عدد خلال دندان از دو طرف فیله های رول شده رد کنید.

5. تخم مرغ ها را داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا از لختی در بیایند. در یک ظرف دیگر هم پودر سوخاری را بریزید. فیله های رول شده را ابتدا داخل تخم مرغ و سپس داخل آرد سوخاری بغلتانید.

6. با مقدار کمی روغن سینی فر را چرب کنید و کوردن بلو ها را داخل سینی بچینید، سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید.

7. بعد از 25 الی 30 دقیقه غذای شما آماده است، آن را از فر بیرون بیاورید، خلال های دندان را خارج کنید و با سس کچاب، سس قارچ و یا هر سس دیگری که دوست دارید میل کنید.

نکته: شما می توانید به جای فر از تابه استفاده کنید. برای تهیه کوردن بلو تابه ای ، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. دو طرف فیله ها را سرخ کنید. معمولا سرخ شدن هر طرف فیله بین 7 الی 10 دقیقه طول می کشد. کوردن بلو های سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

طرز تهیه کوردن بلو با مرغ چرخ کرده

1. 500 گرم مرغ چرخ شده را با یک عدد تخم مرغ، یک پیمانه آرد سوخاری و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. خمیر را به خوبی ورز دهید تا حالت خمیری پیدا کند و چسبناک شود.

2. با این خمیر گلوله های کوچکی به اندازه یک گردو درست کنید و آن ها را پهن کنید. سپس روی آن یک ورق ژامبون و یک ورق پنیر قرار دهید و آن را رول کنید.

3. می توانید رول را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید، تا خودش را بگیرد.

4. بعد از آغشته کردن رول ها به تخم مرغ، آن ها را در آرد سوخاری بغلتانید.

5. رول های آماده شده را داخل تابه قرار دهید و هر دو طرف آن را سرخ کنید.

6. کوردن بلو آماده شده را به شکل رولت برش بزنید.

نکاتی برای تهیه این فینگر فود محبوب

  • شما می توانید به جای سینه مرغ، از گوشت راسته گوساله استفاده کنید. گوشت راسته را نازک برش بزنید و با بیفتک کوب بکوبید. سپس مطابق با روشی که ذکر شد این غذای خوشمزه را آماده کنید.
  • کوردن بلو را می توانید در وعده ناهار یا شام و در ماه رمضان در وعده سحری و افطاری سرو کنید.
  • برای تهیه این غذا می توانید از روغن زیتون بدون بو استفاده کنید.
  • این غذای خوشمره را می توانید با سبزیجات و سیب زمینی سرخ کرده تزئین کنید.

سخن آخر

با صرف تنها چند دقیقه وقت می توانید این غذای فست فودی خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از سلامت آن مطمئن باشید. اگر به دنبال پخت غذا های فست فودی با مرغ هستید، پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ و مرغ کنتاکی هم در خبرنگاران آشنا شوید. آیا تجربه ای در زمینه تهیه کوردن بلو دارید؟ شما از چه روشی برای تهیه این غذا استفاده می کنید؟ لطفا نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش ارسال نظر با ما وسایر مخاطبان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 961

به "طرز تهیه کوردن بلو فست فود فرانسوی به 2 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوردن بلو فست فود فرانسوی به 2 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید