طرز تهیه لازانیا در قابلمه و روی گاز مجلسی و خوشمزه

به گزارش مجله شهبازی، یکی از روش های تهیه و پخت لازانیا این است که آن را در قابلمه و به ساده ترین روش ممکن تهیه کنید و بتوانید سریع آن را برای یک شام یا نهار روزانه خود و عزیزان تان روی گاز آماده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه لازانیا در مایکروویو در را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه لازانیا در قابلمه و روی گاز را مرور می کنیم.

طرز تهیه لازانیا در قابلمه و روی گاز مجلسی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه لازانیا در قابلمه

  • لازانیا به میزان لازم
  • پیاز 2 عدد
  • گوشت چرخ نموده 350 گرم
  • سس گوجه 2-3 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه 1 عدد
  • هویج 3 عدد
  • آب به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه مناسب به میزان لازم
  • پنیر چدار یا موزارلا 200-250 گرم
  • پنیر پارمزان به میزان لازم
  • جعفری یا ریحان تازه (برای تزیین) به میزان لازم

طرز تهیه لازانیا در قابلمه

1. آماده کردن گوشت

اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا در قابلمه درست مثل طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر، سریع و آسان این است که در قابلمه مناسب میزانی روغن اضافه کنید بعد پیاز خرد شده را بریزید و بگذارید طلایی گردد. وقتی پیاز خوب طلایی شد گوشت چرخ نموده را اضافه کنید تا سرخ شده و رنگش تغییر کنید بعد ادویه ها را اضافه کنید. در نهایت هویج خرد شده و فلفل دلمه ای را به همراه گوجه فرنگی خرد شده و سس قرمز با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد داخل لازانیا آماده گردد.

2. آبکش کردن لازانیا

لازانیاها را در میزانی آب جوش به مدت 2 تا 3 قرار دهید تا کمی نرم گردد. بعد آن را در آبکش بگذارید.

3. درست کردن لایه ها و پخت لازانیا

اکنون و در این مرحله از طرز تهیه لازانیا در قابلمه نوبت آن است که مواد لازانیا را لایه لایه روی هم بریزید. برای این کار ابتدا یک لایه از مایه گوشت بریزید و بعد یک لایه ورق لازانیا بگذارید و سپس پنیرها را اضافه کنید و این کار را تا تمام شدن کل مواد لازانیا انجام بدهید. دقت کنید که آخرین لایه حتما پنیر باشد. در نهایت در قابلمه را ببندید و بگذارید لازانیا به مدت 30 تا 40 دقیقه با کمترین حرارت بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه لازانیا به روش های مختلف

تهیه و پخت لازانیا هم با فر قابل انجام است هم بدون فر. قبلا هم در کتاب کاله طرز تهیه لازانیای بدون فر را مرور نموده بودیم و واقعیت این است که تهیه لازانیا به هر دو روش خوب است.

آبکش ورقه های لازانیا

لازانیا را هم می توانید با لازانیای آبکش شده تهیه کنید هم با ورقه های لازانیای خشک. فقط دقت داشته باشید اگر لازانیا را آبکش نکنید باید حتما سس شما آبدار باشد تا در زمان پخت ورقه های لازانیا خوب بپزد.

استفاده از مرغ به جای گوشت برای تهیه لازانیا

برای تهیه لایه میانی لازانیا لازم نیست حتما از گوشت چرخ نموده بهره ببرید. می توانید برای تهیه لازانیا از گوشت مرغ هم بهره ببرید. طرز تهیه لازانیا با مرغ رستورانی با و بدون فر را هم در کتاب کاله بخوانید.

سس بشامل برای تهیه لازانیا

یکی از سس هایی که می توانید برای لازانیا از آن بهره ببرید سس بشامل است که با آرد، شیر و نمک تهیه می گردد. این سس که به آن سس لازانیا هم می گویند یکی از گزینه های مجذوب کننده برای لازانیا است. طرز تهیه سس بشامل را در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1580

به "طرز تهیه لازانیا در قابلمه و روی گاز مجلسی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا در قابلمه و روی گاز مجلسی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید