رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما در بندرعباس برگزار می گردد

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران/هرمزگان رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان از برگزاری رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما در بندرعباس خبرداد.

رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما در بندرعباس برگزار می گردد

سلمان کاقتصادی زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما ساعت 12 یکشنبه 20 بهمن ماه در سالن کنفرانس جهاد دانشگاهی هرمزگان، برگزار خواهد شد.

وی عنوان نمود: امروزه برگزاری رویداد شتاب(شبکه توانمند سازی ایده های برتر) به عنوان یکی از استراتژیهای اصلی جهت تشکیل، رشد وسرمایه گذاری شرکتهای نوپا قلمداد می گردد و از این رو، برگزاری این رویدادها در کنار افزایش هدفمند مراکز نوآوری و رشد دانشگاه میتواند نوید بخش آینده­ای روشن با اهداف اقتصادی برنامه ریزی شده باشد.

کاقتصادی زاده توضیح داد: به همین دلیل و در جهت حمایت از فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار و همچنین سیاست های کلان وزارت عتف، دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به هماهنگی و برگزاری رویدادهای شتاب تخصصی با همکاری مراکز مختلف علمی کاربردی و سازمان­ ها و دستگاه­ های اجرایی در سراسر کشور نموده است.

رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان اعلام کرد: این رویدادهای تخصصی پتانسیل ­های بومی هر استان یا شهرستان و در سطح کلان، کشور را هدف قرار می­ دهند.

وی اضافه نمود: این رویدادها نقش مهمی را در یاری به واحدهای تحقیق و توسعه واحدها و کارخانجات صنعتی ایفا می نمایند به گونه ای که برطرف نیازهای فناوری این واحدها با جذب افراد و ایده های مختلف به وسیله فراخوان های این رویدادها و گردهمایی آن­ها در یک محیط و ارائه ایده ­ها و محصولات، انجام می گردد.

کاقتصادی زاده ضمن دعوت از کلیه علاقمندان، سرمایه گذاران، دانشجویان، دانش آموختگان، اساتید، فرهیختگان و فعالان حوزه خرما برای شرکت دراین مراسم، ادامه داد: در این رویداد، هر فردی که ایده دارد باید بتواند ایده خود را به بهترین شکل به یک مدل کسب و کار تبدیل کند و بعد از آن به یک سرمایه گذار معرفی گردد و یا ایده خود را در قالب سرمایه گذاری های مجتمع برای عملیاتی شدن به پیش ببرد.

وی افزود: پیشنهاد می گردد ایده­پردازان خودشان مجری فراوری نشوند و خلاق و نوآور باقی بمانند و بعد از ثبت ایده خود، آن را در اختیار سرمایه گذار قرار دهند تا به سرعت عملیاتی گردد.

رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان، با اشاره به انجام اقدامات اجرایی و اطلاع رسانی از آبان ماه امسال، محورهای رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما را فرآوری محصولات خرما شامل بسته بندی، فرآوری محصولات جانبی، محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی، نگهداری محصولات، استفاده از ضایعات نخل و خرما، عوامل موثر در فراوری خرما: آبیاری، گرده افشانی، مقابله با آفات و بیماری ها، برداشت محصولات و تغدیه و کوددهی و ...، شبکه سازی، بازاریابی و فروش، آموزش، توانمندسازی و افزایش بهره وری و سایر ایده های مرتبط با خرما و نخل: طراحی و معماری، فناوری و هوشمندسازی و .. دانست.

کاقتصادی زاده در انتها گفت: در حال حاضر بیش از 20 ایده و محصول به دبیرخانه رویداد معرفی شده اند و فرایند ثبت ایده و محصول به وسیله سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان به آدرس ho.uast.ac.ir تا 25 بهمن ماه انجام می گردد و 30 بهمن ماه ، مراسم انتهای رویداد در محل سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 73

به "رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما در بندرعباس برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما در بندرعباس برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید