روستای صراخیه ، معروف به ونیز ایران در خوزستان Sarakhiyeh

به گزارش مجله شهبازی، روستای صراخیه

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران درباره یکی از منطقه ها بکر و زیبای استان خوزستان یعنی روستای صراخیه معروف ونیز ایران ، سخن خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

روستای صراخیه ، معروف به ونیز ایران در خوزستان Sarakhiyeh

صراخیه نام یکی از روستای خوزستان است که در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره، دهستان ناصری، شادگان واقع شده است. این روستا به عنوان یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری خوزستان بشمار می آید.

روستای صراخیه با بافتی سنتی، یکی از روستاهای قابل مطالعه در استان خوزستان است. این روستا به لحاظ مردم شناسی از اهمیت زیادی برخورد بوده و می تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند. اهالی روستا عرب و به زبان عربی صحبت می نمایند .رفت وآمد در این روستا و بین روستاهای اطراف همانند رفت و آمد در ونیز ایتالیا است

معماری روستای صراخیه، با دستان بومی منطقه ساخته می گردد و از این جهت اهمیت زیادی دارد. این معماری در امتداد معماری سنتی منطقه بوده و ساکنان روستا با استفاده از مصالحی همانند خشت و گل و نی که تالاب در اختیارشان قرار می دهد خانه های خود را می سازند.

چرا روستای صراخیه؟

- قرار گرفتن یک روستا در منطقه ای بکر و در میان آب و شنیدن لقب ونیز ایران کافیست تا شما را راهی صراخیه و سوار بر قایق های چوبی کند تا گشتی در میان این روستا داشته باشید.

- در گذر از کنار خانه ها و مردمان روستا سبک خاص زندگی سنتی که هنوز هم در گوشه گوشه روستا جریان دارد برای شما بسیار جالب توجه خواهد بود.

دیدنی ها و تفریحات روستا

قایق سواری در میان روستا مهم ترین جاذبه صراخیه به شمار می آید. اهالی روستا شما را سوار بر قایق هایشان می نمایند و کل روستا و اطراف تالاب را به شما نشان می دهند.

ثبت تصاویر به یادماندنی از صراخیه را از قلم نیاندازید تا یادگاری هایی از سفر خود به ونیز ایران داشته باشید.

شنا در میان تالاب از تفریحات اهالی روستا است که شما نیز می توانید در آن شرکت کنید.

بساط مراسم های سنتی و به ویژه بازی های محلی همواره در صراخیه برپاست. اینجا خبری از بازی های رایانه ای نیست و به جای تبلت و ایکس باکس، بازی هایی همانند طناب کشی صدای خنده و شادی را طنین انداز می نماید.

ماهیگیری در این تالاب علاوه بر اینکه یکی از مشاغل روستاییان است می تواند ساعاتی فرح بخش را برای شما رقم بزند.

یکی از جاذبه های خاص این منطقه تماشای گله های گاومیش است که یکی از جانداران شاخص این منطقه به شمار می آید. از سوی دیگر پرندگانی که به هنگام کوچ به سوی تالاب می آیند فرصتی را برای پرنده نگری ایجاد می نمایند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1617

به "روستای صراخیه ، معروف به ونیز ایران در خوزستان Sarakhiyeh" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای صراخیه ، معروف به ونیز ایران در خوزستان Sarakhiyeh"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید