راهی برای درک مغز انسان با استفاده از زنبور ها کشف شد

به گزارش مجله شهبازی، در کشفی جدید محققان برای درک بهتر مغز، از شباهت های بین فعالیت مغز زنبور های عسل و مغز انسان استفاده کردند.

راهی برای درک مغز انسان با استفاده از زنبور ها کشف شد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، در مطالعات صورت گرفته، محققان نشان دادند که نوسانات آلفا در زنبور ها (فعالیت های موج مانند الکتریکی که مغز ایجاد تولید می کند) دارای ویژگی های مشابهی در مغز انسان هستند.

پائول سوزیکا، مدرس جانورشناسی در دانشگاه اتاگو می گوید: از آنجا که نوسانات آلفا با عملکرد های مغزی مانند توجه، حافظه و آگاهی همراه است، ممکن است مغز زنبور عسل راه های جدیدی را برای درک نحوه عملکرد مغز ما پیش رو بگذارد.

او افزود: از نظر منطقی آزمایش بر روی انسان ها گران، سخت و وقت گیر است. علاوه بر این ضبط عملکرد هر نورون در مغز انسان امکان پذیر نیست. با مطالعه مغز زنبور ها می توانیم بر این محدودیت ها غلبه کنیم و در نهایت ممکن است مغز انسان را حتی درمان کنیم.

سوزیکا، که با دکتر Tzvetan Popov از دانشگاه هایدلبرگ آلمان همکاری کرده است، قصد دارد تا بررسی این تحقیق اساسی را در دانشگاه اوتاگو گسترش دهد. این مطالعه شامل زنبور های عسل معمولی از کندو های فضای باز بود. در آزمایشگاه، آن ها با رایحه ها تحریک شدند و فعالیت مغزیشان با الکترود های میکروسکوپی ثبت شد.

سوزیکا ادامه داد: دیدن اینکه چگونه زنبور ها می توانند بو ها را با غذاها، همانند مغز انسان مرتبط کنند، جالب است. کاری که اکنون می خواهیم انجام دهیم بررسی این است که چگونه این نوسانات آلفا در موقعیت های مختلف تغییر می کند. به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب، علاقه مندم بدانم که چگونه نوسانات آلفای زنبور ها در طول رفتار های طبیعی تغییر می کند، به عنوان مثال وقتی زنبور عسل تغذیه می کند یا می خوابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 173

به "راهی برای درک مغز انسان با استفاده از زنبور ها کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی برای درک مغز انسان با استفاده از زنبور ها کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید