خبرنگاران پیغام هشدار اشتباه درباره حادثه نیروگاه هسته ای کانادا

به گزارش مجله شهبازی، تهران- خبرنگاران- نیروگاه هسته ای پیکرینگ کانادا روز یکشنبه اعتراف کرد که به اشتباه پیغام هشدار آمیز به شهروندان در خصوص حادثه در نیروگاه هسته ای ارسال شده است.

خبرنگاران پیغام هشدار اشتباه درباره حادثه نیروگاه هسته ای کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش تارنمای اوتاوا سیتیزن، نیروگاه هسته ای پیکرینگ در بیانیه ای بیان کرد که روز یکشنبه هشدار اضطراری در خصوص حادثه ادعا شده در نیروگاه هسته ای در استان اونتاریو کانادا به اشتباه ارسال شد و هیچ خطری برای مردم در مناطق نزدیک یا محیط زیست وجود ندارد.

سیلویا جونز استانداری اونتاریو به نمایندگی از دولت منطقه از این واقعه عذرخواهی کرد و تأیید کرد که هشدار واقعاً به اشتباه صادر شده است.

در پی رخ دادن حادثه ای در نیروگاه هسته ای پیکرینگ، پیغامک های انبوه هشدارآمیزی به گوشی های همراه ساکنان شعاع 10 کیلومتری این تاسیسات تا شهر تورنتو فرستاده است.

در پیغام هایی که به موبایل های ساکنان محدوده این تاسیسات هسته ای فرستاده شده، آمده است: انتشار غیرعادی اشعه رادیواکتیو از این نیروگاه رخ نداده و ساکنان خانه های نزدیک آن در حال حاضر، نیازی به اقدامات حفاظتی ندارند.

این نیروگاه هسته ای که از سال 1971 میلادی وارد مدار شده، قرار است در سال 2024 تعطیل گردد.

هر چند در این پیغام آمده که مربوط به ساکنان محدوده نیروگاه است، اما دارندگان تلفن های همراه در اوتاوا پایتخت و چند نقطه دیگر نیز آن را دریافت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 117

به "خبرنگاران پیغام هشدار اشتباه درباره حادثه نیروگاه هسته ای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیغام هشدار اشتباه درباره حادثه نیروگاه هسته ای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید