خبرنگاران بیش از هفت هزار بازدید از اصناف بیجار انجام شد

به گزارش مجله شهبازی، سنندج - خبرنگاران - ریس شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: هفت هزار و 652 بازدید از اصناف و کسبه شهرستان در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا در نیمه نخست سال جاری انجام شده است.

خبرنگاران بیش از هفت هزار بازدید از اصناف بیجار انجام شد

دکتر ابوالفضل خدامرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بازدیدهای بهداشتی از زمان شیوع کرونا افزایش چمشگیری داشته و در این مدت اماکن صنفی، ادارات، مساجد، تکایا، هیات های مذهبی، زندان، پادگان نظامی، مدارس و نانوایی ها بطور مستمر انجام و شرایط بهداشت عمومی اماکن و اصناف مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در هفته گذشته سه بار از نانوایی ها، هفت مورد فروشگاه های زنجیره ای، چهار مورد از جایگاه های سوخت و مراکز تجمعی مثل زندان و پادگان بازدید شده است.

خدامرادی یادآور شد: همچنین 341 مورد بازدید از مراکز درمانی، 277 مورد اماکن عمومی مانند، مساجد، مدارس، تکایا و هیات ها صورت گرفت.

او تاکید کرد: 20 مورد بازدید از واحدهای صنفی نیز به صورت مشترک با ادارات اماکن، دامپزشکی، اتاق اصناف، سازمان صمت و فرمانداری انجام شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: 124 مورد گزارش مردمی نیز دریافت و بررسی شد و از مجموع تعداد بازدیدها 18 مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی گشت که منجر به 18 مورد تعطیلی و پلمب واحدهای صنفی گشت.

وی تاکید کرد: یک تیم از کارشناسان بهداشت محیط روزانه از اماکن مختلف بازدید دارند و کنترل بهداشت آب (کلرسنجی 25 هزار 464 بار و هزار و 402 مورد نمونه میکروبی آب شرب) و مواد غذایی از تولید تا عرضه در دستور کار آنها است.

خدامرادی با اشاره به اینکه اکنون شرایط شهرستان بیجار به لحاظ شیوع کرونا قرمز است، افزود: از عموم مردم درخواست داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند تا بیش از این شاهد ابتلا و مرگ بیکاران نباشیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای دقیق پروتکل های تدفین بیماران کرونایی بر عهده کارشناسان بهداشت محیط است، یادآور شد: تا به امروز کارشناسان بهداشت محیط نظارت بر تدفین 77 بیمار کرونایی قطعی و مشکوک به کرونا را انجام داده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در واحدهای صنفی، موارد را از طریق شماره تلفن 190 به مرکز بهداشت و درمان شهرستان اطلاع دهند.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 525

به "خبرنگاران بیش از هفت هزار بازدید از اصناف بیجار انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از هفت هزار بازدید از اصناف بیجار انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید