تمام منطقه ها جن زده ایران در یک مطلب پُر ترس و لرز

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران: این جا جن داره ... جمله ای که هرزگاهی افرادی که برای تور های طبیعت گردی برای منطقه ای که می فرایند می شنوند، ولی واقعاً این مکان محفلی برای اجنه ها است؟ حتی می گویند اجنه ها در این مکان با یکدیگر صحبت هم می نمایند! در اینجا چندتا از این منطقه ها را با هم مرور می کنیم.

تمام منطقه ها جن زده ایران در یک مطلب پُر ترس و لرز

ریگ جن

ریگ جن منطقه شگفت انگیز و ترسناکی در ایران است که تا حالا اتفاق های بی جواب زیادی در آن افتاده است و موجودات زنده زیادی را به کام مرگ فرستاده است. با این حال هنوز هم مورد علاقه گردشگران ماجراجوی زیادی است. ریگ جن منطقه ای کویری و پر از تپه های شنی و اطراف آن دارای باتلاق های نمکی است. این کویر در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق پارک ملی کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است و وسعت تقریبی آن 3800 کیلومتر مربع است.

دودکش جن

دودکش جن یکی از عجیب ترین و هیجان انگیز ترین جاذبه های طبیعی استان زنجان در 120 کیلومتری زنجان و در فاصله 20 کیلومتری از شهر ماهنشان است. ستون هایی از جنس خاک رس که تخته سنگ های عظیمی رویشان واقع شده است. در آنجا ستونی بلند از جنس خاک رس را می بینید که در اثر فرسایشی طولانی مدت به وجود آمده و تخته سنگی مسطح در بالای آن ظاهری شبیه دودکش را به آن داده است. به چنین پدیده های طبیعی در علم جغرافیا هودو گفته می گردد. اما احتمالا، چون آن ها اشکال بسیار عجیبی هستند و ساختشان برای بشرو سخت است محلی ها آن را دودکش جن نامیده اند.

کال جنی

کال جنی دره ای بسیار قدیمی با دره ها و فرسایش های زیبا و گاه وهم انگیز است. این دره که در نزد بومیان به دره جن ها معروف است در شهر طبس واقع شده است. این نام رمزآلود هم قصه ای برای خودش دارد. کال جنی از دو بخش کال به علاوه جنی تشکیل شده است. کال به دره یا راستا ایجاد شده از طریق سیلاب ها و جریان آب گفته می گردد. به این دلیل که ساکنان روستا ها این محل را ترسناک و محل حضور جن ها می دانسته اند. بخش دومِ نام را به آن اضافه نموده اند. این اثر شگفت انگیز با نام دره جنی هم شناخته می گردد.

قلعه جن

تنگه چاهکوه در بخش شمال غربی جزیره قشم نزدیک روستای چاهوی شرقی واقع شده است. این ژئوسایت، نمونه کم نظیری از فرسایش آب و تشکیل دره پرتگاهی است که در اثر حرکت تند و سریع آب و بارندگی های شدید تشکیل شده است. نزدیک روستای چاهو، سازند ماسه سنگی دیگری خودنمایی می نماید که در اثر فرسایش باد به شکل قلعه درآمده است. به دلیل اینکه هیچ انسانی در تشکیل این قلعه دخالت نداشته است در گذشته های دور، مردم روستا ساخت آن را به اجانین نسبت می دادند و به همین دلیل حتی امروزه به این سازند زیبا، قلعه جن می گویند.

قبرستان جن

در جنوب شرقی ترین نقطه ایران، گورستانی با سنگ قبر های عظیم الجثه مکانی جالب برای ماجراجویانی است که به دنیای ماوراالطبیعه علاقه دارند. قبرستان جن در روستای تیس نزدیک شهر چابهار همون جایی که سنگ قبر های عظیم و عجیبی داره و محلی ها رو به این باور رسونده که این گور ها محل دفن آدمیزاد نیست. زمان ساخت قبرستان جن ها به درستی تعیین نیست. ظاهر قبور نشان می دهد این آثار مربوط به زمان های بسیار دور است. تمام قبر ها در دامنه کوه و در دل سنگ ها کنده شده اند. علیرغم گذشت زمان و تخریب قبور توسّط باد و باران و عوامل دیگر هنوز قبر های زیادی در این مکان به جای مانده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1029

به "تمام منطقه ها جن زده ایران در یک مطلب پُر ترس و لرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام منطقه ها جن زده ایران در یک مطلب پُر ترس و لرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید