تغییر قانون چالش برانگیز داوری فوتسال!

به گزارش مجله شهبازی، فیفا در تغییراتی که اخیرا در قوانین داوری فوتسال داده است یکی از قوانین چالش برانگیز این رشته را دستخوش تغییراتی کرده است.

تغییر قانون چالش برانگیز داوری فوتسال!

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی فوتبال با تغییر هر چند وقت یک بار در قوانین فوتبال و فوتسال به جذاب شدن این رشته ها کمک می کند. اخیراً شماری از قوانین جدید که قرار است در داوری فوتبال تغییر کند اعلام شده که شباهت زیادی با برخی از قوانین فوتسال دارد. فدراسیون جهانی فوتبال همچنین اعلام کرده از دوازدهم خرداد ماه باید قوانین جدید داوری در فوتسال نیز اعمال شود.

این قوانین شامل تغییراتی در اعلام خطای هند، برخی علائم مربوط به نشان دادن خطای چهار ثانیه داور و موارد متعدد دیگری است که با مشورت با داوران بین المللی و مدرسان داوری اعمال شده است اما یکی از چالش برانگیزترین تغییراتی که در داوری فوتسال رخ داده مربوط به سوت زمان سرانجام مسابقه است. بر اساس قانون قبلی پس از به ثمر رسیدن سوت سرانجام بازی باید تکلیف توپ مشخص می شد و چنانچه برای مثال توپ روانه دروازه می شد اما سوت سرانجام بازی به ثمر رسیده بود داور باید گل را قبول می کرد اما در قانون جدید اعلام شده که بلافاصله پس از سوت سرانجام بازی داور نباید منتظر مشخص شدن تکلیف توپ باشد و همان زمان بازی به اتمام خواهد رسید حتی اگر توپ در راستا ورود به دروازه باشد.

اخیرا در پلی آف لیگ برتر فوتسال ایران و در بازی فرش آرای مشهد با سن ایچ ساوه توپ در ثانیه سرانجامی وارد دروازه تیم مشهدی شد که بر اساس تصمیم داور این توپ گل پذیرفته شد و فرش آرا با شکست مقابل مهمان خود در سالن خانگی، از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند و اعتراض زیادی هم به داوری این بازی کرد اما با این قانون جدید چالش های این چنینی نیز حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 258

به "تغییر قانون چالش برانگیز داوری فوتسال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر قانون چالش برانگیز داوری فوتسال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید