تایر ضد سوراخ 2024 به بازار می آید

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، شرکت میشلین که در زمینه فراوری تایر فعالیت می نماید از سال 2005 میلادی تا به امروز مشغول توسعه تایری ضد سوراخ است. این شرکت اکنون برای نخستین بار تایرهای ضد سوراخ خود را بر روی یک وسیله نقلیه نصب نموده است. این محصول در حقیقت تایری است که به علت طراحی خارق العاده نیازمند باد نیست و هیچ وقت سوراخ نمی گردد.

تایر ضد سوراخ 2024 به بازار می آید

مزیت چنین تایری کاملاً روشن است. راننده هیچ گاه مجبور نیست برای پنچر گیری یا تنظیم باد خودرو را متوقف کند. از سوی دیگر با استفاده از این روش انبوه لاستیک های دور ریز در هر سال کاهش می یابد.

طبق اطلاعات موجود تایرهای میشلین با توجه به ویژگی های مورد نظر هر فرد قابل تنظیم هستند. هر مشتری می تواند به طور دلخواه مقدار سختی تایر هنگام حرکت با سرعت بالا، ترمز، پیچیدن و غیره را تنظیم کند. ویژگی های کنترل تایر هنگام برخورد با مانع را می توان طوری تنظیم کرد که در بعضی از انواع وسیله نقلیه نیازی به سیستم تعلیق جداگانه نباشد.

به همین دلیل میشلین و جنرال موتورز برای طراحی و فروش تایرهای بدون هوا در خودروهای سواری با یکدیگر همکاری می کننند. این محصول که Uptis نامیده می گردد، یک چرخ کامل است. میشلین ادعا می نماید این چرخ در مقایسه با تایر و چرخ معمولی می تواند در مقابل ضربه ها بیشتر مقاومت کند و عمر آن هم طولانی تر است.

شرکت جنرال موتورز از 2024 میلادی این محصول را در بعضی از مدل های خود ارائه می نماید. بعلاوه این دو شرکت برای دستیابی به اجازه استفاده از چرخ خودروی مذکور در خیابان ها با دولت آمریکا همکاری می نمایند.

تایر بدون باد Uptis اخیراً در نمایشگاه بین المللی اتومبیل آلمان در مونیخ به نمایش گذشته شد و بعضی از افراد می توانستند سوار یک خودروی مینی الکتریک مجهز به این چرخ ها شوند. به گفته آنها تجربه سواری با خودرویی مجهز به این چرخ ها تفاوت زیادی با خودروی عادی نداشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1072

به "تایر ضد سوراخ 2024 به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایر ضد سوراخ 2024 به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید