بیاتی نیا: شجاعت اسکوچیچ را در تیم ملی تحسین می کنم، بحرین برای صعود خودش از پتانسیل میزبانی بهره خواهد برد

به گزارش مجله شهبازی، محسن بیاتی نیا کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که دراگان اسکوچیچ عملکردی همراه با شجاعت در تیم ملی دارد و او را از این بابت تحسن می کند.

بیاتی نیا: شجاعت اسکوچیچ را در تیم ملی تحسین می کنم، بحرین برای صعود خودش از پتانسیل میزبانی بهره خواهد برد

محسن بیاتی نیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال و آماده سازی این تیم توسط دراگان اسکوچیچ برای دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 گفت: بازی هایی که تیم ملی در مدت زمان کوتاهی که اسکوچیچ هدایت تیم را به عهده داشته، نشان دهنده تفاوت عملکرد بازیکنان در میل به هجوم است که این میل به هجوم را در زمان کارلوس کی روش نمی دیدیم. درست است که هر تاکتیکی با هر سلیقه ای یکسری معایب و یکسری محاسن دارد، اما من اسکوچیچ را تحسین می کنم.

وی اضافه کرد: اسکوچیچ می داند که در مقطع فعلی، مرگ و زندگی فوتبال ایران در دستان اوست و او شجاعانه کار می کند تا ترس، باعث مرگ ما نشود. ما چاره ای جز این نداریم که در بازی های باقیمانده شجاعانه و انتحاری بازی کنیم و با عملکردی که من از تیم ملی در دیدار مقابل سوریه دیدم، فکر می کنم به خوبی این توانایی را داریم که به جام جهانی صعود کنیم. من وارد جزئیات کار فنی تیم ملی نمی شوم که چه اتفاقی افتاد، اما آنچه در مجموع می بینم شجاعتی است که بچه ها دارند و این را باید تحسین کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه نسبت به عملکرد اسکوچیچ نظرات متفاوتی وجود دارد، گفت: ببینید که ابتدا ما چه زیرساختی داشتیم و چه انتظاراتی داریم. وقتی ما بستری فراهم نمی کنیم، چه انتظاری باید داشته باشیم؟ ما فیفادی ها را یکی یکی از دست می دهیم و دلیل اینکه چرا تیم ملی یک بازی محبت آمیز بهتر برگزار نمی کند را نمی دانم. بازی های محبت آمیز ما شده با تیم های درجه دوی آسیایی که نمی توانیم مقابل آنها خودمان را به خوبی محک بزنیم. تا زمانی که بازی تدارکاتی مقابل تیم های درجه یک آسیایی از جمله عربستان، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا برگزار نکنیم، محک نمی خوریم.

بیاتی نیا تأکید کرد: همیشه یکسری اتفاقات هست که ماندگار می شود؛ مانند صعود به جام جهانی بعد از 20 سال که یک تیم کنار هم می مانند. ما برای اینکه چنین اتفاقی را رقم بزنیم، باید پشتوانه مردمی داشته باشیم، خیال تیم ملی از هر اردو و امکانات راحت باشد تا بتوانیم یک اتفاق ماندگار را رقم بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری دیدارهای باقیمانده ایران در گروه C که به میزبانی بحرین خواهد بود، گفت: بحرین از نظر آب و هوایی شباهت بسیار زیادی به جنوب کشور خودمان دارد. با این حال از نظر میزبانی، انتخاب ورزشگاه و امکانات دیگر باید شرایط را بررسی کرد. فوتبال فقط مسابقه درون زمین نیست و خیلی حواشی و رفتارها باعث می شود یک تیم پیروز شود یا شکست بخورد. بحرین برای اینکه خودش از این گروه صعود کند، هر اقدامی خواهد کرد و از تمام پتانسیل میزبانی بهره خواهد برد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره تغییراتی که در ترکیب تیم ملی رقم خورده و اضافه شدن نفرات جدید به اردوها گفت: هر تیمی باید در هر زمانی پوست اندازی کند و پوست اندازی مقطع و زمان نمی شناسد. شما باید در زمان مناسب کار درست را انجام دهید و نسل های ما نیز به مرور بیرون می آیند که باید از همه آنها استفاده شود. قرار نیست اگر تغییری صورت می گیرد، ما بگوییم که به قبلی ها عادت کرده بودیم. مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، جواد نکونام یا هر بازیکن دیگری که سابق در تیم ملی بوده و اکنون نیست، همه عزیز هستند، اما وقتی بازیکن از یک سنی عبور می کند، رو به افول می رود و باید جایگزین داشته باشد. نمی شود شجاعی امروز از فوتبال خداحافظی کند و ما فردا برای او جایگزین داشته باشیم. باید این اقدامات در هر مقطع زمانی صورت بگیرد تا تیم ملی همیشه نسل خوبی داشته باشد.

بیاتی نیا راجع به اینکه به اعتقاد او تغییرات اسکوچیچ برای آینده سازی تیم ملی است یا او قصد دارد از بازیکنان تازه دعوت شده به اردو در بازی های پیش رو استفاده کند، خاطرنشان کرد: اینکه آیا او اعتقادی به این بازیکن ها دارد یا دنبال بازیکن سازی است را نمی دانم، اما هر کاری که انجام شده است، درست انجام می شود. هر کسی جای اسکوچیچ بود، باید این تغییرات را انجام می داد و این میراثی خواهد شد که برای امروز ما نگذاشتند. نسل هایی باید حضور داشته باشند که از آنها استفاده کنیم که این اتفاق برای تیم ملی به خوبی رخ نداد.

وی گفت: جوان هایی که امروز به تیم ملی دعوت می شوند، حتی حضورشان در اردو و تمرینات، بازی های محبت آمیز یا تورنمنت های بین المللی و رسمی، ساخته شدن نسلی برای آینده ماست. ما باید این را در فدراسیون فوتبال تبدیل به چارت و برنامه کنیم که مربی بعدی تیم ملی با همین سیستم کار خود را ادامه دهد. این را باید در فدراسیون نهادینه کنیم که ما برنامه بدهیم و مربی برای ما کار کند، نه اینکه از مربی برنامه بخواهیم. به این دلیل که اگر اسکوچیچ نتوانست و نفر بعدی جایگزین او شد یا حتی خودش به کار ادامه داد، روی چارت و برنامه ای کار کند که مربوط به فوتبال ماست تا همه مربیان این راه را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 846

به "بیاتی نیا: شجاعت اسکوچیچ را در تیم ملی تحسین می کنم، بحرین برای صعود خودش از پتانسیل میزبانی بهره خواهد برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیاتی نیا: شجاعت اسکوچیچ را در تیم ملی تحسین می کنم، بحرین برای صعود خودش از پتانسیل میزبانی بهره خواهد برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید