تور ارزان ترکیه: برترین جاها در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

به گزارش مجله شهبازی، ترکیه شیرینی ها و دسرهای متنوع و لذیذی دارد. یکی از برترین کارهایی که در سفر به ترکیه و شهر آنکارا می توانید انجام دهید، امتحان کردن این شیرینی های متنوع است.

تور ارزان ترکیه: برترین جاها در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه دسرهای لذیذ و بسیار متنوعی دارد. به همین علت در آنکارار کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که در آن ها می توانید این دسرهای لذیذ را نوش جان کنید. از باقلوا گرفته تا آب نبات ترکی، از دسرهای تهیه شده با شیر تا تعدادی از دسرهای بین المللی را می توانید در آنکارا امتحان کنید و از چشیدن طعم لذیذ و متفاوت آن ها لذت ببرید.

اگر قصد دارید به آنکارا سفر کنید و آشپزی لذیذ ترکی را امتحان کنید با یاری خبرنگاران برترین تور ترکیه را رزرو کنید. در خبرنگاران، مجموعه ای از برترین آژانس های معتبر گردشگری، تورهای مقرون به صرفه داخلی و خارجی خود را عرضه می نمایند. با توجه به شرایط مورد نظر و هزینه ای که برای سفر در نظر گرفته اید می توانید مناسب ترین تور را در خبرنگاران جست وجو و از آژانس های همکار ما تهیه کنید.

در ادامه برترین جای آنکارا برای خوردن دسر را معرفی می کنیم. معمولا از قنادی ها می توانید شیرینی های لذیذ ترکی را خریداری کنید. غیر از شیرینی های محلی، انواع شیرینی و دسر بین المللی هم در این قنادی ها عرضه می گردد.

قنادی Liva Pastanesi

یکی از مشهورترین و محبوب ترین قنادی های آنکارا همین قنادی است. هر نوع دسر و شیرینی که فکر کنید از شکلات تا انواع کیک در این قنادی پیدا می گردد. حتی دسرهای شیری و انواع بستنی هم در آن عرضه می گردد. یکی از برترین دسرهای این قنادی دسری به نام هزار ورق است. این دسر با لایه های نازک خمیر و خامه قنادی تهیه می گردد و آن را با توت فرنگی پر می نمایند.

Zeynel

انواع دسرهای ترکی لذیذ و متنوع را می توانید اینجا با برترین طعم و کیفیت نوش جان کنید. اگز از اهالی آنکارا بپرسید که چه دسری را توصیه می نمایند حتما نام tavukgogsu را خواهید شنید. این دسر نوعی پودینگ غلیظ است که با تکه هایی از سینه مرغ تهیه می گردد.

قنادی Hatun Pastanesi

یکی از قدیمی ترین قنادی های آنکارا که هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد همین قنادی است.

این قنادی طی این سال های فعالیت خود، زیاد تغییر ننموده است به خصوص شیرینی های لذیذ آن، هنوز همان طعم و کیفیت سابق را دارد. در تابستان اینجا برترین مکان برای نوشیدن یک لیوان لیموناد خنک یا انواع بستنی های دست ساز و سنتی است.

قنادی Bonapple

اگر دوست دارید دسرهای بین المللی را نوش جان کنید، حتما این قنادی را انتخاب کنید. از بین برترین دسرهای محبوب این قنادی می توان تیرامیسو، چیزکیک، پای خامه ای، کرامبل سیب، پودینگ مگنولیا و... را نام برد.

قنادی Divan Pastanesi

اینجا مشهورترین قنادی ترکیه است و ارزش آن را دارد که برای امتحان کردن لذیذترین دسرها و شیرینی های محلی و بین المللی به اینجا سر بزنید. اینجا برترین قنادی برای سفارش کیک تولد است. اکلر شکلاتی یکی از لذیذترین شیرینی های این قنادی است که حتما باید امتحان کنید.

رستوران Urfali Hocanin Yeri

تخصص این رستوران در ارائه انواع کوفته است؛ ولی یک دسر لذیذ هم به نام کونفه دارد. این دسر را با نوعی خمیر مخصوص پنیری و شربت آماده می نمایند. در سفر به آنکارا حتما به اینجا سر بزنید و این دسر لذیذ را نوش جان کنید.

فروشگاه Ali Uzun Sekercilik

اگر دوست دارید انواع آب نبات های ترکی و راحت الحلقوم دسر مخصوص ترکیه را امتحان کنید به اینجا سر بزنید. یک نوع آب نبات به نام akide şekeri در این فروشگاه عرضه می گردد که طعم های مختلفی دارد از جمله نعنا، توت فرنگی، فندق و دارچین.

با قلوای حاجی بابا ( Hacibaba Baklava )

برترین جا در آنکارا برای امتحان کردن باقلواهای لذیذ، باقلوای حاجی بابا است. این مجموعه از سال 1949 فعالیت می نماید و بسیار باسابقه است. باقلوای سنتی اینجا با پسته پر می گردد؛ اما گاهی آن را با گردو هم تهیه می نمایند که بسیار لذیذ است.

Sanli Burma Tatlicisi

همان طور که از نام این قنادی می توانید حدس بزنید، اینجا برترین مکان برای خوردن بورما کادایف است. کادایف نوعی دسر لذیذ است که با نوعی خمیر رشته ای تهیه می گردد و آن را با پسته پر می نمایند. این دسر را معمولا با یک تکه بستنی ترکی سرو می نمایند.

رستوران Duveroglu

این رستوران را بیشتر از همه به خاطر کباب های عالی اش می شناسند؛ ولی نوعی باقلوای لذیذ هم دارد که در بین اهالی شهر بسیار محبوب است. اگر برای شام یا ناهار به این رستوران سر می زنید، حتما برای دسر هم جا بگذارید.

Baklavaci Karagoz

اینجا سال ها است که باقلوای لذیذ و باکیفیت فراوری می نماید. ولی بیشتر از همه به دسر محبوبی به نام sultu nuriye معروفیت پیدا نموده است. این دسر نوعی از باقلوا است که به جای شربت با شیر تهیه می گردد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که شیرینی زیاد باقلوا را دوست ندارید، حتما این دسر را امتحان کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1264

به "تور ارزان ترکیه: برترین جاها در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: برترین جاها در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید