اولین حراج صنایع دستی استان فارس برگزار می گردد

به گزارش مجله شهبازی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در نشست با شهردار و شورای اسلامی شهر نی ریز از برگزاری اولین حراج چند اثر فاخر صنایع دستی استان، اطلاع داد.

اولین حراج صنایع دستی استان فارس برگزار می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، هادی شه دوست شیرازی امروز 16 آذرماه 1400 اظهار کرد: استان فارس ویترین گردشگری کشور است و در تمام زمینه های گردشگری مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ادبی و سلامت و انواع دیگر گردشگری در کشور شاخص هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه در توسعه گردشگری باید همه دستگاه های متولی استان کوشش نمایند، ادامه داد: به تناسب ظرفیت های موجود آن طور که شایسته است استان فارس را معرفی نکرده ایم و برترین راهکار معرفی ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برگزاری رویدادها است.

او اعلام کرد: شهرستان نی ریز می تواند یکی از شهرستان های رویداد محور باشد و در این زمینه، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از تمام ظرفیت های خود استفاده خواهد نمود.

شه دوست شیرازی افزود: برای ادامه بازسازی های مسجد جامع نی ریز مشکل معوقات پیمانکار حل شده است و فرایند اداری مستقر شدن پیمانکار تازه در حال اجرا است.

این مقام مسئول بابیان این که گردشگری لوکوموتیو حرکت است که باعث رونق میراث فرهنگی و صنایع دستی می گردد، ابراز کرد: باید نگاه سنتی را از حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برداریم تا بتوانیم با تمام ظرفیت داشته های غنی مان را به معرض نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به برگزاری اولین حراج صنایع دستی در استان، اعلام کرد: چند اثر فاخر صنایع دستی که حاصل زحمات هنرمندان استان فارس است به زودی به حراج گذاشته خواهد شد.

حامد فراغت شهردار نی ریز نیز در این نشست اعلام کرد: وظایف مشترک و متنوع در مدیریت شهری با میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که شهرداری نی ریز در این امر پیشگام بوده است.

شهردار نی ریز افزود: سرای تاریخی فاتح در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است بیش از 10 سال بین تفاهم نامه شهرداری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مالک می گذرد و چون این اثر تاریخی ارزشمند مشتمل بر دو بخش بوده است بخش شمالی که از بین رفته و بخش جنوبی که پابرجاست و طبق تفاهم نامه مالک خواهان ایجاد بازارچه صنایع دستی با حفظ منظر و سیما بنای سرای فاتح در قسمت زمین قسمت شمالی است و خواهان این هستیم که این مشکل حل گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1197

به "اولین حراج صنایع دستی استان فارس برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین حراج صنایع دستی استان فارس برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید