900 نفر در سال بر اثر گازگرفتگی فوت می نمایند، خانه های کوچک پرخطرتر هستند

به گزارش مجله شهبازی، کارشناس پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما حادثه مسمومیت با گاز چشمگیر خواهد شد و باید بگویم سالانه حدود 900 نفر دچار این حادثه خاموش می شوند و میمیرند.

900 نفر در سال بر اثر گازگرفتگی فوت می نمایند، خانه های کوچک پرخطرتر هستند

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمودی کارشناس پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی در کفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره مخاطراتگار منوکسید کربن گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما حادثه مسمومیت با گاز چشمگیر خواهد شد و باید بگویم سالانه حدود 900 نفر دچار این حادثه خاموش می شوند و میمیرند و بیشتر علت آن هم استفاده از سوخت های فسیلی است.

وی ادامه داد: گاز های حاصل از سوخت های فسیلی از دودکش ها خارج نمی گردد و در خانه می ماند و باعث مسمومیت ها می گردد که گا ها منجر به مرگ نیز خواهد شد.

محمودی با اشاره به هفته دوری از مخاطرات گاز منوکسید کربن بیان نمود: ما در این هفته سعی داریم به مردم تذکر و هشدار بدهیم که زمستان آماده است و قبل از خرید هر نوع وسیله گرمایشی به نکات ایمنی توجه فرمایید بیشترین مورد هم درباره استفاده از دودکش هاست.

وی درباره ایمنی وسایل گاز سوز مطرح نمود: درمورد ایمنی این وسایل چند نکته مهم وجود دارد، اما مهمترین مساله ای که می توان به آن اشاره نمود حتما قبل از نصب هر نوع بخاری گرمایشی راستا دودکش ها را چک نمایند تا به هیچ عنوان منفذ و خروجی نداشته باشد و از لوله های آکاردئونیاستفاده ننمایند و طولی که در داخل خانه است حتما دارای شیب مثبت باشد سرانجام را یه هیچ وجه در داخل رها ننمایند به دیوار برود و به گشت بام منتقل شوند.

محودی ادامه داد: در پشت بام هم حتما یک متر از سقف فاصله داشته باشد حتما کلاهک استاندار ببندند و پیشنهاد ما ملاهک اچ است و حتما راستا پشت بام تا منزل را چک نمایند تا در فصل تابستان مسدود نشده باشد.

وی اضافه نمود: نکته آخر درباره دودکش ها این است که اگر مجورند دودکش ار دیواره ساختمان با بالا برود حتما سه برابر طولی که در خانه داشتند از خروجی دیوار بالا برود کاملا محکم به دیوار بسته باشد و عایق باران و آفتاب داشته باشد و زمانی که بخاری را روشن کردند حتما چک کنن لوله های داخلی گرم باشد.

کارشناس پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی گفت: استفاده از هر نوع وسایل گرمایشی در منزل خطرناک است و نصب پکیج ها نیز استاندارد های خودش را دارد حتما در فضای باز باشند و درب دار و لوله تخلیه آنان به سمت بیرون باشد و باید بگویم خانه های کوچک بیشتر دچار مخاطرات از این دست می شوند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 557

به "900 نفر در سال بر اثر گازگرفتگی فوت می نمایند، خانه های کوچک پرخطرتر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "900 نفر در سال بر اثر گازگرفتگی فوت می نمایند، خانه های کوچک پرخطرتر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید