102 واحد صنعتی در ایلام سال جاری گازدار شدند

به گزارش مجله شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: 102 واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای سال جاری تا به امروز در سطح استان از نعمت گاز بهره مند و به شبکه گاز سراسرای متصل شده اند.

102 واحد صنعتی در ایلام سال جاری گازدار شدند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام ،عباس شمس اللهی روز چهارشنبه گفت: برای اجرای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی امسال بیش از 30 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به واحدهای صنعتی از اولویت های این شرکت در استان محسوب می گردد، افزود: طی چند سال گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و یاری به محیط زیست داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام افزود: میانگین مصرف گاز مصرفی در صنایع استان سال گذشته 221 میلیون متر مکعب بوده است که برابر جایگزینی 227 میلیون لیتر گازوییل مصرفی در صنایع شده است.

شمس اللهی با اشاره به شرایط گازرسانی روستایی در استان نیز یادآور شد: در حال حاضر 90 روستا در سطح استان هنوز کار گازرسانی در آنها انجام نشده که از این تعداد، مجوز گازرسانی به 40 روستای استان اخذ و در مرحله انتخاب پیمانکار و فرآیند مناقصه هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون سرانه جمعیت بهره مند روستایی استان از نعمت گاز طبیعی 97 درصد است که با برنامه ریزی های اجرا شده و با بهره برداری از 9 روستای دیگر تا انتها امسال تعداد روستاهای برخوردار به 510 روستا خواهد رسید و کار اجرایی و مطالعه چندین روستای دیگر نیز در دستور کار نهاده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: سال گذشته عملیات گاز رسانی به 35 روستا در دستور کار این شرکت نهاده شد که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور 100 درصدی محقق شد.

شمس اللهی در مورد شرایط گاز شهری نیز گفت: با گازرسانی به شهر پهله از توابع شهرستان مرزی دهلران در ماه گذشته، تمام شهرهای این استان از نعمت گاز برخودار شدند.

خبرنگار:عباس حیدریان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1238

به "102 واحد صنعتی در ایلام سال جاری گازدار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "102 واحد صنعتی در ایلام سال جاری گازدار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید