پیشرفت ها در کشف داروی جدید برای درمان کم شنوایی

به گزارش مجله شهبازی، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آنالیز پروژه FX-322 برای درمان کم شنوایی حسی -عصبی را در اولویت قرار داد.

پیشرفت ها در کشف داروی جدید برای درمان کم شنوایی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سایت موسسه دانش بنیان نیوشا، شرکت سازنده این دارو اعلام نموده است که مطالعه FX-322 در مرحله دوم مطالعات بالینی قرار گرفته است، جایی که از این دارو برای تحقیق روی بیماران کاندید شده برای ترمیم سلول های مویی گوش و بازیابی عملکرد شنوایی استفاده می گردد. اهداف فاز دوم این پروژه پایه گذاری سیگنال های شنوایی مثبتی است که در فازهای اولیه مشاهده شده بود و همچنین آنالیز امنیت و مشخص دوز دارویی در رژیم غذایی هست. پروژه FX-322 برای درمان شایع ترین نوع کم شنوایی یعنی کم شنوایی حسی- عصبی طراحی شده است.

برای خواندن متن کامل خبر و مشاهده ویدئو به سایت موسسه دانش بنیان نیوشا مراجعه کنید.

اولویت این پروژه، یاری به گسترش روش های درمانی مختلف برای بیماری های مزمنی که هنوز راه حل پزشکی ندارند و تسریع در ایجاد ارتباط نزدیک بین شرکت سازنده دارو و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در مراحل طراحی دارو و برنامه اجرایی مطالعه هست. در حال حاضر هیچ داروی تائید شده ای برای درمان کم شنوایی حسی-عصبی وجود ندارد و به افرادی که از این نوع کم شنوایی رنج می برند استفاده از انواع سمعک توصیه می گردد.

عوارض کم شنوایی درمان نشده

در جامعه مدرن امروزی که بیشتر فعالیت ها بر اساس استفاده از داده های بینایی طراحی شده اند، به نظر می رسد که درمان کم شنوایی در مقایسه با درمان بینایی اهمیت کمتری دارد. افراد کم شنوا درمان مشکل شنوایی خود را به تأخیر می اندازند زیرا از تأثیرات منفی که درمان کم شنوایی در زندگی آن ها دارد، بی خبرند.

مطالعات روان شناختی و جامعه شناختی، عوارض رایج زیر را برای کم شنوایی درمان نشده نشان می دهد:

- بدخلقی، عصبانیت و نگرش منفی

- خستگی، فشار، استرس و افسردگی

- انزوا یا کناره گیری از موقعیت های اجتماعی

- طردشدگی اجتماعی و تنهایی

- کاهش هوشیاری و افزایش خطر امنیت فردی

- نقص حافظه و محدودیت در یادگیری مهارت های جدید

- کاهش عملکرد شغلی و قدرت کسب درآمد

- کاهش سلامتی کلی و سلامتی فیزیکی

کم شنوایی و زوال مغز

تحقیقات نشان می دهد افرادی که مبتلابه کم شنوایی حسی-عصبی متوسط تا شدید هستند، پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال مغزی و آلزایمر می باشند. خطر ابتلا به آلزایمر با ضعیف تر شدن میزان شنوایی، بیشتر می گردد.

نظریه های مختلفی برای توجیه ارتباط این دو اختلال وجود دارد که ازجمله آن ها می توان به تحلیل رفتن (آتروفی) بخش مسئول شنوایی مغز به علت عدم فعالیت، استفاده بیش ازحد از سایر منابع شناختی برای جبران نقیضه کم شنوایی که در بلندمدت باعث خستگی زودرس و فرسایش فکری می گردد و درنهایت انزوای اجتماعی که فرد به دلیل کم شنوایی از مشارکت در فعالیت های اجتماعی، ایجاد ارتباط با دیگران و... پرهیز می نماید و این امر در بلندمدت خطر ابتلا به زوال مغزی را به شدت افزایش می دهد.

پس اگر شما یا کسی که دوستشان دارید، مشکل شنوایی دارد، منتظر روز دیگری نباشید. در اولین فرصت با یک شنوایی شناس مشورت نموده و اولین گام را به سوی دنیایی با شنوایی بهتر بردارید.

درمان کم شنوایی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد کوشش ها برای یافتن داروی درمان کم شنوایی ادامه دارد، اما تا به امروز نسخه تائید شده ای به بازار نیامده است. لذا درمان کم شنوایی های حسی-عصبی بیشتر به روش توانبخشی و تجویز سمعک صورت می گیرد. سمعک یک وسیله الکترونیکی است که صدا را تقویت نموده و یا تغییرش می دهد. چون افراد کم شنوا صداهای طبیعی را آرام تر از بقیه افراد می شنوند پس استفاده از یک تقویت کننده برای ارتباط بهتر آن ها مورداحتیاج است.

انواع سمعک

انواع سمعک هایی که امروزه در کلینیک های شنوایی موجود هستند کم نظیر بوده و این امر دست شما را برای انتخاب سمعک موردنظر از بین انواع سمعک های موجود باز می گذارد. برای اینکه انواع مختلف سمعک ها را بشناسید، در ابتدا احتیاج هست بدانید که تقسیم بندی های مختلفی برای سمعک وجود دارد و این تقسیم بندی ها می توانند بر اساس ظاهر، نسل مدارات پردازشی، قدرت خروجی و... باشند.

یک تقسیم بندی مرسوم در حوزه سمعک ها مربوط به اندازه و محل قرارگیری آن هاست که به ترتیب به سمعک های پشت گوشی، داخل گوشی، داخل کانال، نامرئی و سمعک های عینکی و استخوانی طبقه بندی می شوند. سیر کوچک شدن سمعک ها در طول زمان به دلایل مختلفی از جمله کوچک شدن قطعات الکتریکی، جنبه های زیبایی شناختی و... صورت گرفته و روزبه روز نیز بهتر می گردد.

امر تشخیص درست کم شنوایی، تجویز و تنظیم سمعک یک امر تخصصی بوده و احتیاجمند دانش و امکانات به روز هست؛ لذا خرید سمعک نیز حتماً باید از مراکز مجاز که کلینیک های شنوایی هستند صورت بگیرد. در مرکز تخصصی سمعک نیوشا ما با تکیه بر سابقه بیست ساله خود و کادر مجرب متشکل از اساتید دانشگاهی، نوید یک تجویز سمعک رضایت بخش باقیمت مناسب را به شما می دهیم.

برای اطلاع از قیمت ها و مشخص وقت حضوری با شماره های 60-66845959-021 تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 89

به "پیشرفت ها در کشف داروی جدید برای درمان کم شنوایی" امتیاز دهید

37 کاربر به "پیشرفت ها در کشف داروی جدید برای درمان کم شنوایی" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت ها در کشف داروی جدید برای درمان کم شنوایی"

2 دیدگاه

هادی 13 مهر 1399

بالاخره کی این دارو تاییدیه میگذره الان حدود یکسال که خبر جدیدی بیرون نیومده تا کی باید منتظر بمانیم

پاسخ به هادی

محمد 5 اردیبهشت 1399

دویست میلیون نفر از کاهش شنوایی حسی عصبی رنج میبرند. اگر این دارو موثر باشد و تاییدیه بگیرد نه تنها اسکار پزشکی را دریافت خواهند کرد بلکه همه ی دنیا ایستاده انها را تشویق خواهند کرد

پاسخ به محمد
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید