خبرنگاران برف و کولاک موجب اختلال تردد در جاده های کردستان شده است

به گزارش مجله شهبازی، سنندج - خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت راه های راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: همزمان با ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان هم اکنون بسیاری از محورهای مواصلاتی مناطق شمالی و غربی کردستان شاهد بارش برف و کولاک شدید بوده و این پدیده ها موجب اختلال در تردد شده است.

خبرنگاران برف و کولاک موجب اختلال تردد در جاده های کردستان شده است

دانش زندی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هم اکنون محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان های بانه، سقز، دیواندره و همچنین محور سنندج - دهگلان محدوده گردنه صلوات آباد شاهد بارش برف و کولاک شدید است اما تردد درآنها به صورت روان جریان دارد.

وی افزود: همچنین محورهای سروآباد - اورامان تخت محدوده گردنه ژالانه، محور سروآباد - کامیاران محدوده گردنه مارانی و محور سنندج - مریوان محدوده گردنه تیتور و سقز - بانه گردنه خان و قرج دابان شاهد بارش شدید برف و کولاک بوده و تردد در این جاده ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

زندی با اشاره به اینکه طبق اعلام هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در این استان تا ظهر فردا شنبه ادامه دارد یادآور شد: همچنین محورهای باشماق - مریوان و مریوان - سقز شاهد بارش برف و باران و محور و کامیاران سنندج نیز شاهد بارش باران شدید است.

وی گفت: توصیه می شود مسافران فعلا از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده های استان خودداری کنند و در صورت لزوم شرایط جاده ها را از سامانه 141 راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از 15 آبان در سراسر کشور آغاز می شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته 475 راهدار کردستان به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 775

به "خبرنگاران برف و کولاک موجب اختلال تردد در جاده های کردستان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برف و کولاک موجب اختلال تردد در جاده های کردستان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید