تاریخ جدید جشنواره فیلم کن اعلام شد

به گزارش مجله شهبازی، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن از برگزاری این رویداد سینمایی از تاریخ 6 تا 17 جولای خبر دادند.

تاریخ جدید جشنواره فیلم کن اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ایندی وایر، این رویداد مهم سینمایی دنیا که سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد، سال جاری نیز با حدود دو ماه تاخیر و از 6 تا 17 جولای (15 تا 26 تیر) برگزار خواهد شد.

پیش از قرار بود جشنواره کن 2021 از 11 تا 22 می (21 اردیبهشت تا اول خرداد) برگزار گردد.

نکته جالب توجه تداخل زمانی تاریخ جدید اعلام شده کن با جشنواره کارلووی واری است که طبق برنامه قرار است از 2 تا 10 جولای (11 تا 19 تیر) برپا گردد.

تیری فرمو مدیر جشنواره کن پیش از این در مصاحبه ای با یک روزنامه فرانسوی از احتمال تعویق جشنواره کن برای رسیدن فیلم های با کیفیت به جشنواره خبر داده که به دلیل همه گیری کرونا مراحل ساخت آن ها با تاخیر روبه رو شده است.

جشنواره بین المللی فیلم برلین که سالانه در ماه فوریه برپا می گردد نیز چندی پیش اظهار داشت دوره آینده خود را در سال 2021 در دو مرحله برگزار خواهد نمود که با نمایش آنلاین فیلم ها برای اهالی سینما و رسانه در مارس و نمایش عمومی آثار در ماه ژوئن همراه خواهد بود.

جشنواره کن سالانه میزبان 45 هزار نفر از اهالی سینما و مخاطبان سینمایی است که از این میان 4500 نفر را روزنامه نگاران از سراسر دنیا تشکیل می دهند.

جشنواره کن هم اکنون میزبان پذیرش آثار برای دوره هفتاد و چهارم خود است و آخرین مهلت ارسال آثار برای فیلم های دانشجویی (15 فوریه، 27 بهمن)، فیلم های کوتاه (اول مارس، 11 اسفند) و فیلم های بلند (5 مارس، 15 اسفند) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 735

به "تاریخ جدید جشنواره فیلم کن اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ جدید جشنواره فیلم کن اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید