گمرکات جلوی واردات کالاهای گروه 4 در سال 99 را بگیرند

به گزارش مجله شهبازی، وزیر امور مالی و دارایی، از گمرکات خواست که مانع واردات کالاهای گروه 4 در سال 99 شوند.

گمرکات جلوی واردات کالاهای گروه 4 در سال 99 را بگیرند

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

فرهاد دژپسند با اعلام این مطلب از گمرکات کشور خواست با قدرت جلوی واردات کالاهای گروه چهار را که بیشتر شامل کالاهای لوکس و غیرضروری است را در شرایط خاص مالی کشور بگیرند.

وی در حاشیه بازدید از گمرک امام خمینی (ره)، از واردات ماشین آلات ساخت تجهیزاتی مانند دستکش و ماسک اطلاع داد و اضافه نمود: گمرک در مدت 48 ساعته توانسته فرایند واردات و ترخیص را انجام دهد.

وزیر اقتصاد با اشاره به تخلیه روزانه و خرید مجدد کالاهای تجهیزات مقابله با کرونا گفت: واردات ماشین آلات کار بسیار خوبی است که در آینده برای ایران خودکفایی را همراه خواهد داشت.

دژپسند با بیان اینکه سال گذشته بیش از 41 میلیارد و 300 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی صادر شد، اضافه نمود: در سالی که جهش فراوری نامگذاری شده، باید لوازم این جهش توسط نهادهای مسئول ایجاد گردد و در بخش گمرک و امور گمرکی، صادرات و واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه به سرعت انجام گردد که این امر نیازمند تحرک بیشتر گمرکات کشور است.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین به وسیله ویدئو کنفرانس با مدیران گمرک های بوشهر، باشماق، پرویز خان، بندر عباس و آستارا گفت و گو کرد و قدردانی از فعالان عرصه جنگ مالی، از نزدیک در جریان فعالیت های این گمرکات نهاده شد.

بانک مرکزی 10 بهمن 97 بر اساس تصمیم جلسه هیات دولت، در اطلاعیه ای از ممنوعیت واردات کالاهای گروه چهارم حتی در مناطق آزاد تجاری و ویژه مالی اطلاع داد.

اما 4 آبان 98 مهرداد جمال ارونقی معاون امور گمرکی گمرک ایران، از مشخص و اعلام فهرست کالاهای همراه مسافر و واردات 300 قلم کالای گروه 4 به مناطق آزاد و سرزمین اصلی برای اطلاع داد.

ارونقی گفت که موضوع ترانزیت خارجی این اقلام در کارگروه هماهنگی های تجاری با حضور نمایندگان گمرک ایران، بانک مرکزی و وزارت صنعت نیز مطرح و مورد موافقت نهاده شده است.

18 دی 98 دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد که ثبت سفارش برای واردات کالاهای گروه چهار به مناطق آزاد و ویژه مالی با هدف صادرات به خارج کشور مجاز شد.

اما به گزارش وزارت اقتصاد و دارایی، ترخیص کالاهای گروه چهار در سال 98 به دلیل رسوب زیاد این کالاها و بر اساس صدور مجوزهای موردی هیات وزیران و وارت صنعت انجام شده است.

به نظر می رسد با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهش فراوری عزم دولت برای ممنوعیت واردات کالاهای گروه چهار در سال 99 جدی ست و خبری از مجوزهای موردی هم نیست.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 156

به "گمرکات جلوی واردات کالاهای گروه 4 در سال 99 را بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گمرکات جلوی واردات کالاهای گروه 4 در سال 99 را بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید