کره شمالی، بزرگترین دشمن ایالات متحده از دید شهروندان آمریکایی است

به گزارش مجله شهبازی، نتایج تازه ترین نظرسنجی های نشان می دهد که کره شمالی، روسیه، ایران و چین به ترتیب مهمترین دشمنان ایالات متحده از دید شهروندان آمریکایی هستند.

کره شمالی، بزرگترین دشمن ایالات متحده از دید شهروندان آمریکایی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد شهروندان آمریکایی دیگر روسیه را به عنوان بزرگترین دشمن در نظر نمی گیرند و کره شمالی در سال 2016 جایگزین آن شده است.

جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد 16 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند پیونگ یانگ را بزرگترین دشمن واشنگتن می دانند و این در حالی است که آمار این افراد در نظرسنجی سال گذشته 15 درصد بوده است.

18 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی سال 2015، روسیه را بزرگترین دشمن کشورشان می دانستند و این در حالی است که این آمار در نظرسنجی سال جاری به 15 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، کشورهای ایران و چین به ترتیب در صندلی های سوم و چهارم قرار دارند. در این فهرست همچنین اسامی کشورهای عراق، افغانستان و سوریه نیز افزوده شده است.

پیونگ یانگ ششم ژانویه (16 دی ماه) گذشته به طور موفقیت آمیز بمب هیدروژنی آزمایش کرد که این اقدام محکومیت گسترده جامعه بین الملل را برانگیخت و هفتم فوریه (18 بهمن ماه) نیز با پرتاب راکتی دور برد خود، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 82

به "کره شمالی، بزرگترین دشمن ایالات متحده از دید شهروندان آمریکایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی، بزرگترین دشمن ایالات متحده از دید شهروندان آمریکایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید