لزوم قرنطینه خانگی یک تا دو ماهه در قم

به گزارش مجله شهبازی، قائم مقام علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: برای مهار کرونا، مردم قم باید یک تا دو ماه خود را در خانه قرنطینه نمایند.

لزوم قرنطینه خانگی یک تا دو ماهه در قم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ابرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه قرنطینه راهی موثر برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس است، گفت: مردم باید به مدت یک تا دو ماه حتی ایام عید نوروز خود را در منازل قرنطینه نمایند.

ابرازه با تصریح بر اینکه قرنطینه شهر از نظر فرهنگی کار مناسبی نیست، از ممنوعیت ورود کاروان های زیارتی به ویژه کاروان های خارجی به قم از امروز اطلاع داد و وضع بیمارستان های اختصاص یافته به کرونا را در قم مورد توجه قرار داد و گفت: ظرفیت دو بیمارستان کامکار و فرقانی تکمیل شده و بیمارستان امام رضا هم از دو شب قبل در چرخه درمان بیماران کرونایی قرار گرفته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی از آماده سازی بیمارستان علی بن ابیطالب هم به همین منظور اطلاع داد و گفت: در صورتی که این بیماری در قم به اوج خود برسد، یک بیمارستان صحرایی را آماده سازی خواهیم کرد.

وی ازهماهنگی با سپاه و ارتش هم برای جلوگیری از این بیماری در قم اطلاع داد و گفت: در صورت احتیاج سپاه و ارتش هم بیمارستان های خود را در قم مستقر خواهند کرد.

ابرازه با اشاره به بستری شدن 434 نفر مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان های قم گفت: تا به امروز 18 نفر بر اثر این بیماری در قم جان خود را از دست داده اند که بالای 55 سال سن داشته اند.

این مقام مسئول گفت: پس از ابتلای دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به بیماری کرونا، هم اکنون دو معاون وی و ده نفر از پزشکان و پرستاران قم هم به این بیماری مبتلا شده اند.

وی گفت: در صورتی که مسائل بهداشتی به درستی در قم رعایت نشود، شاید احتیاج به تخت ما به دو تا سه هزار هم برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 97

به "لزوم قرنطینه خانگی یک تا دو ماهه در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم قرنطینه خانگی یک تا دو ماهه در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید