دو امتیاز مالیاتی برای ترخیص مشروط کالای بدهکاران

به گزارش مجله شهبازی، معاون فنی گمرک از مشخص دو امتیاز مالیاتی ابلاغ شده به گمرک برای صاحبان کالاهای اساسی و مواد اولیه فراوری اطلاع داد و گفت که این تصمیمات از 10 آذرماه اجرایی می گردد.

دو امتیاز مالیاتی برای ترخیص مشروط کالای بدهکاران

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک تشریح کرد: با توجه به تحریم های بین المللی و محدودیت های ایجاد شده برای واحدهای فراوریی، گمرک می تواند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یک بار و با توافق سازمان امور اقتصادیاتی و سازمان تأمین اجتماعی نسبت به ترخیص مواد اولیه واحدهای فراوریی که به این دو سازمان بدهی دارند، اقدام نمایند.

ارونقی ادامه داد: ترخیص کالاهای مربوط به بدهکاران سازمان امور اقتصادیاتی و سازمان تأمین اجتماعی مشروط به تعهد به تسویه حساب بدهی آنها تا حداکثر شش ماه است.

دریافت اقتصادیات ارزش افزوده به صورت ضمانت بانکی

معاون فنی گمرک در ادامه به شرایط پرداخت اقتصادیات ارزش افزوده به واردنمایندگان اشاره نمود و گفت: به استناد بند ت ماده (38) قانون برطرف موانع فراوری و همچنین ماده (6) امور گمرکی این مجوز به وزارت امور اقتصاد و دارایی (سازمان امور اقتصادیاتی و گمرک) داده شده تا برای جبران کمبود نقدینگی واحدهای فراوریی و واردنمایندگان کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خطوط فراوری، برای دریافت اقتصادیات ارزش افزوده نیز همانند نحوه دریافت حقوق ورودی اقدام نمایند.

به گفته ارونقی، این مجوز برای سازمان امور اقتصادیاتی و گمرک وجود دارد تا مبالغ اقتصادیات ارزش افزوده و عوارض متعلقه را به صورت ضمانت نامه بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید مشخص شده و به عبارتی انتها سال اقتصادی دریافت نمایند.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده (6) قانون امور گمرکی واردات قطعی کالا مستلزم پرداخت حقوق ورودی متعلقه است و گمرک می تواند کالای متعلق به وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی را مشروط بر این که جنبه تجاری نداشته باشد با تعهد مسئولان اقتصادی سازمان مربوطه با مشخص مهلت و کالای متعلق به سایر اشخاص را با دریافت ضمانت بانکی و مشخص مهلتی که حداکثر بیش از یک سال نباشد، برای پرداخت حقوق ورودی به طور قطعی ترخیص کند.

همچنین بر اساس بند ت ماده (38) قانون برطرف موانع فراوری، به گمرک اجازه داده شده است تحت شرایطی از جمله با دریافت ضمانت بانکی، بیمه نامه و هرگونه اوراق بهادار و یا نگهداری بعضی کالا و اموال و سایر وثایق و تضمین های معتبر به تشخیص گمرک حداکثر به مدت یک سال برای حقوق ورودی، نسبت به ترخیص کالا اقدام کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 668

به "دو امتیاز مالیاتی برای ترخیص مشروط کالای بدهکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو امتیاز مالیاتی برای ترخیص مشروط کالای بدهکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید