خبرنگاران وزیر بهداشت انگلیس: تهدید کرونا جدی است؛ تظاهرات نکنید

به گزارش مجله شهبازی، لندن- خبرنگاران- وزیر بهداشت انگلیس نسبت به تداوم تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به نژادپرستی و قتل شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست آمریکایی، در میانه بحران کرونا هشدار داد.

خبرنگاران وزیر بهداشت انگلیس: تهدید کرونا جدی است؛ تظاهرات نکنید

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

مت هنکاک آدینه در نشست خبری روزانه دولت اضافه کرد: از تظاهراتی که برای روزهای آینده برنامه ریزی شده آگاه و مانند بسیاری از معترضان از کشته شدن جورج فلوید شوکه است.

وی با بیان این که ناراحتی معترضان را درک می نماید، توضیح داد: اما هنوز ما در وضع بحران سلامت قرار داریم و ویروس کرونا همچنان یک تهدید جدی به شمار می رود.

وزیر بهداشت انگلیس از شهروندان این کشور خواست تا مطابق با دستورالعمل های بهداشتی، در گردهمایی های بیشتر از شش نفر شرکت نکنند.

کشته شدن جورج فلوید به دست مأموران پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، موجب خشم سراسری در ایالات متحده و دیگر کشورهای دنیا در اعتراض به رفتار مأموران پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی تبار این کشور شده است.

فلوید سه شنبه هفته گذشته (6 خرداد) در حالی که درک شووین افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، به طور غم انگیزی جان سپرد.

جمعیت کثیری از معترضان انگلیسی در چند روز گذشته به نشان همبستگی با تظاهرکنندگان آمریکایی در خیابان های لندن و چندین شهر دیگر راهپیمایی کردند.

معترضان انگلیسی با حمل شعارنوشته هایی در اعتراض به نژادپرستی و نابرابری اجتماعی مقابل مجلس، سفارت آمریکا و دفتر نخست وزیری دست به تظاهرات زده اند. آنها همچنین برای تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) تظاهرات متعدد دیگری را برنامه ریزی نموده اند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از هشت روز سکوت، چهارشنبه گذشته رفتار وحشیانه پلیس آمریکا را تکان دهنده و توجیه ناپذیر خواند و آن را محکوم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 329

به "خبرنگاران وزیر بهداشت انگلیس: تهدید کرونا جدی است؛ تظاهرات نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر بهداشت انگلیس: تهدید کرونا جدی است؛ تظاهرات نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید