آمریکا نیروهای خود را در عراق حدود یک سوم کاهش می دهد

به گزارش مجله شهبازی، یک مقام آمریکایی فاش کرد، ایالات متحده نیروهای خود را در عراق را در ماه های آینده حدود یک سوم کاهش خواهد داد.

آمریکا نیروهای خود را در عراق حدود یک سوم کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران، بنا به اعلام روزنامه وال استریت ژورنال، آمریکا میخواهد یک سوم از سربازان خود در عراق را به کشور بازگرداند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با استناد به اظهارات مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا پنتاگون خاطرنشان کرد که این نهاد میخواهد تعداد سربازان مستقر در عراق را تا دو یا سه ماه دیگر به 3500 نفر کاهش دهد.

یک مقام آمریکایی گفت، در اقدامی قابل پیش بینی بعد از تعهد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، این کشور نیروهای خود در عراق را حدود یک سوم کاهش می دهد.

براساس گزارش آناتولی، از سوی دیگر، پنتاگون یا سفارت عراق در واشنگتن در این خصوص هنوز اظهار نظری ننموده اند.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 20 اوت با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید ملاقات کرد.

وی قبل از این ملاقات به خبرنگاران خاطرنشان کرد: سربازان خود را از عراق به سرعت خارج می کنیم و مشتاقانه منتظر روزی هستم که نیازی برای حضور آمریکا در آنجا وجود نداشته باشد.

ترامپ اضافه نمود: با عراق توافق های نفتی داشته ایم. امیدواریم بعد از عقب نشینی ما از منطقه، عراق قدرت دفاع از خود را داشته باشد.

پیش از این، ایالات متحده برای مبارزه با داعش حدود 5200 سرباز در عراق مستقر نموده بود. مقام های ائتلاف مدعی مقابله با داعش تحت امر واشنگتن می گویند، نیروهای عراقی اکنون به تنهایی قادر به مقابله با بقایای گروهک تروریستی داعش هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 465

به "آمریکا نیروهای خود را در عراق حدود یک سوم کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا نیروهای خود را در عراق حدود یک سوم کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید